Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Lokalizacji polskiej elektrowni atomowej

Gospodarka

nie będzie badać australijska spółka WorleyParsons, bo nie dotrzymywała warunków kontraktu i terminów prac. Oficjalny komunikat o zerwaniu kontraktu wydał wykonawca planowanej elektrowni, PGE EJ1 spółka z o.o. – Cała sytuacja nie jest dla nas zaskoczeniem. Proces dochodzenia do decyzji o rozwiązaniu kontraktu trwał wiele miesięcy. Podejmowane były liczne próby naprawy sytuacji, wielokrotnie wzywaliśmy wykonawcę do usunięcia naruszeń, ale po wyczerpaniu wszystkich dostępnych kontraktowo mechanizmów i przy braku poprawy ze strony wykonawcy uznaliśmy, że tej umowy nie jesteśmy w stanie kontynuować – powiedział prezes  PGE EJ1 Jacek Cichosz w wywiadzie dla PAP.
Miejsce budowy polskiej elektrowni atomowej nie zostało wyznaczone, badania australijskiej miały pomoc ustalić lokalizację. Teraz badania te przeprowadzi główny wykonawca.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/pge-zerwala-kontrakt-z-australijczykami-sama-zbada-grunt-pod-elektrownie-atomowa_a19502

Udostępnij

Wodą przez Nikaraguę z Atlantyku na Pacyfik

Gospodarka Atlantyk Daniel Ortega kanał kanał panamski nikaragua pacyfik wang jing

Rozpoczęła się budowa Kanału Nikaraguańskiego od drogi dojazdowej dla ciężkiego sprzętu dla powstającego portu na wybrzeżu Pacyfiku. Za pięć lat wody Oceanu Atlantyckiego i Oceanu Spokojnego połączy kanał biegnący przez terytorium Nikaragui.
Porozumienie w sprawie budowy kanału podpisał w lipcu prezydent Nikaragui Daniel Ortega i chiński przedsiębiorca Wang Jing. Kanał wybuduje i sfinansuje kosztem 40 mld dolarów chińskie konsorcjum Hong Kong Nicaragua Canal Development Group (HKND). Konsorcjum dostanie od rządu koncesję i prawa do użytkowania ziemi na 50 lat z możliwością przedłużenia na kolejne półwiecze.
Kanał ma mieć 278 km długości – blisko trzy razy więcej niż Kanał Panamski – od 260 do 520 metrów szerokości i prawie 28 metrów głębokości. Przebiegać będzie przez Jezioro Nikaragua. Na krańcach kanału powstaną dwa wielkie porty, a wzdłuż biec będzie linia kolejowa i rurociąg. Do kompleksu kanału należeć też będzie międzynarodowe lotnisko.
Władze Nikaragui przewidują, że kanał wywoła wzrost gospodarczy o co najmniej 10 proc.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/705493,1167034-Kanal-Nikaraguanski-rywalem-Panamskiego.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/705493,1167034-Kanal-Nikaraguanski-rywalem-Panamskiego.html