Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Cztery kluby wykluczone z europejskich pucharów

Sport

UEFA wykluczyła cztery kluby z rozgrywek pucharowych. Przyczyną są zaległości finansowe, stwierdzone przez Komisję ds. Kontroli Finansowej UEFA. Najdłuższe wykluczenie – na cztery sezony (2015-2019) otrzymał turecki klub Buraspor. Zespół ma jeszcze szansę na anulowanie kary, musi jednak udowodnić, że do końca stycznia 2015 spłacił wszystkie zaległości, które miał 30 września 2014. Klub dostał także karę 100 tysięcy euro (w przypadku spłacenia długów kara może zostać zmniejszona o połowę).

Na dwa lata z rozgrywek pucharowych wykluczony został litewski FK Ekranas, na który nałożono karę w wysokości 15 tysięcy euro. Przez trzy lata w europejskich pucharach nie wystąpią rumuńskie kluby CFR 1907 Cluj i FC Astra Giurgiu, chyba że do 31 stycznia spłacą swoje zaległości. Dodatkowo Cluj dostało 150 tys. euro grzywny, a FC Astra 100 tysięcy.

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/ligi-zagraniczne,uefa-wykluczyla-cztery-kluby-z-rozgrywek-pucharowych,artykul,528380,1,293.html

Udostępnij

Zmarł trener Michalczewskiego i braci Kliczko

Sport boks dariusz michalczewski fritz sdunek witalij kliczko władimir kliczko

W wieku 67 lat zmarł trener bokserski Fritz Sdunek. Przyczyną śmierci był atak serca. Sdunek w swojej karierze przez długie lata prowadził m.in. Dariusza Michalczewskiego, gdy ten wielokrotnie bronił tytułu mistrza świata. Bardzo długo współpracował też z braćmi Witalijem i Władimirem Kliczko. W przypadku Witalija był jego trenerem niemal przez całą karierę – nawet, gdy wycofał się z prowadzenia innych bokserów. Młodszy z braci, Władimir, ćwiczył pod jego okiem osiem lat.

Fritz Sdunek już od kilku lat miał problemy ze zdrowiem. Udało mu się wygrać walkę z nowotworem. Pięć lat temu, z powodu problemów z sercem, zaczął powoli wycofywać się z boksu. Trener zostawił żonę i trójkę dzieci.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/boks/fritz-sdunek-nie-zyje/996ml

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://eurosport.onet.pl/boks/fritz-sdunek-nie-zyje/996ml