Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Alstom zapłaci 772 mln dolarów  kary za korupcję

Finanse

poinformował wczoraj departament sprawiedliwości USA. Amerykańskie śledztwo odkryło,  że Alstom pozyskał kontrakty na kwotę 4 mld dolarów dzięki łapówkom wynoszącym 75 mln dolarów zapłaconych urzędnikom w Arabii Saudyjskiej, Indonezji i Egipcie.
Jak pisaliśmy, w 2011 roku firma Alstom zgodziła się w ramach ugody zapłacić 39 milionów franków szwajcarskich kary za zakończenie prowadzonego przeciwko niej postępowania szwajcarskiej prokuratury. Szwajcarskie śledztwo trwało cztery lata. Brytyjskie Biuro ds. Poważnych Przestępstw Finansowych (SFO) od 5 lat prowadzi śledztwo przeciw Alstomowi. Przedmiotem brytyjskiego śledztwa są również łapówki płacone przez Alstom w Polsce. Nie ma żadnej informacji na temat śledztwa prowadzonego w tej sprawie w naszym kraju.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/rekordowa-kara-dla-producenta-pendolino-alstom-zaplaci-za-wreczanie-lapowek_a19488

Udostępnij

Ostrzeżenia przed parabankami nie tylko w Internecie

Finanse Internet knf Komisja Nadzoru Finansowego media ostrzeżenia parabanki RPO rzecznik praw obywate;lskich

O umieszczanie ostrzeżeń przed firmami, które budzą wątpliwości Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) nie tylko w Internecie, ale również w mediach tradycyjnych poprosił zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich Ryszard Czerniawski w liście do przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego Andrzeja Jakubiaka. „(…) 60-, 70-, 80-latkowie, do których w dużej mierze kierują swoją ofertę parabanki, nie korzystają z Internetu, w związku z tym nie mają jak dotrzeć do tych informacji”, napisał.
Jak pisaliśmy przed dwoma dniami, w Polsce 28 proc. mieszkańców nie korzysta z Internetu.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/swiat/art,19887,ostrzegac-starszych-ludzi-przed-parabankami.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/swiat/art,19887,ostrzegac-starszych-ludzi-przed-parabankami.html