Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Wrony wykazują się niezwykła inteligencją

Nauka i Technologie

Ptaki krukowate są wyjątkowo inteligentne – potrafią posługiwać się narzędziami, rozpoznają ludzkie twarze i komunikują się w złożony sposób. Nowe doświadczenia, przeprowadzone przez badaczy z Uniwersytetu Moskiewskiego udowadniają, że krukowate potrafią również dostrzegać relacje pomiędzy abstrakcyjnymi obiektami, co do niedawna było przypisywane wyłącznie ludziom i niektórym gatunkom małp.

Podczas eksperymentu pokazywano wronom m.in. karty z narysowanymi figurami – np. dwoma okręgami o jednakowej wielkości. Ptaki szybko rozumiały zależność i aby dostać nagrodę wskazywały inne rysunki, przedstawiające różne obiekty o tej samej wielkości, ignorując te, na których przedmioty miały różne rozmiary. Co więcej, wrony same pojmowały tę zależność i nie wymagały prowadzonego przez ludzi treningu.

Komentujący uzyskane podczas badań wyniki Anthony Wright z Uniwersytetu w Teksasie stwierdził: „Rozumowanie przez analogie, dopasowywanie relacji do relacji – to umiejętności zaliczane do procesów rozumowania abstrakcyjnego wyższego rzędu. Od dekad takie umiejętności były przypisywane tylko ludziom i niektórym małpom”.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://tech.money.pl/energia-i-ekologia/artykul/krukowate-znow-dowiodly-swojej-madrosci,242,0,1681394.html

Udostępnij

Dziura w zabezpieczeniach zagraża milionom routerów

Nauka i Technologie Bezpieczeństwo informatyczne Cyberbezpieczeństwo Cyberprzestępczość D-Link Firmware hakerzy Huawei Luka bezpieczeństwa oprogramowanie Routery Sprzęt sieciowy TP Link ZTE Zyxel

W około 200 modelach routerów różnych producentów występuje luka w zabezpieczeniach, dzięki której cyberprzestępca może zalogować się do urządzenia, nie znając hasła administratora. Konsekwencją może być np. przekierowanie użytkownika na strony, służące kradzieży danych bankowych.

Luka dotyczy sprzętu takich firm, jak D-Link, TP Link, Zyxel, Huawei czy ZTE, a eksperci zajmujący się bezpieczeństwem podkreślają, że została rozpoznana i załatana jeszcze w 2005 roku. Mimo tego nadal 12 mln routerów korzysta z firmware’u podatnego na ataki.

Do czasu aktualizacji oprogramowania przez producentów doraźnym sposobem na uniknięcie zagrożenia jest wyłączenie w urządzeniu możliwości logowania się przez Internetu i Wi-Fi.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17157140,12_milionow_routerow_zagrozonych_przez_dziure_niezalatana.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,17157140,12_milionow_routerow_zagrozonych_przez_dziure_niezalatana.html