Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Oblodzone szlaki w Tatrach

Polska

Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (TOPR) ostrzega turystów, którzy świąteczne dni chcą spędzić w Tatrach. Warunki panujące zarówno w dolinach, jak i wyżej na szlakach są trudne. Trasy są oblodzone, a pokrywa śnieżna osiąga 15 cm. Minionej nocy w Tatrach wiało z prędkością sięgającą 100 km/h. Sytuacja uspokoiła się nad ranem, dzięki czemu kolejka linowa na Kasprowy Wierch kursuje bez zmian. Synoptycy nie zapowiadają większych opadów śniegu, również wiatr powinien się uspokoić, jednak TOPR zaleca, by nawet podczas wędrówki łatwiejszymi szlakami pamiętać o specjalnych mini-rakach nakładanych na buty. Warto również przewidzieć więcej czasu na przejście danego odcinka trasy. W sobotę ratownicy TOPR zostali wezwani, by pomóc rodzinie, która nie radziła sobie z oblodzonym zejściem i zdecydowanie przeliczyła się z czasem – ostatecznie ich wycieczka zakończyła się już po zapadnięciu zmroku.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://pogoda.interia.pl/wiadomosci/news-ostroznie-w-tatrach-trudne-warunki,nId,1578242

Udostępnij

Polscy żołnierze korpusu NATO wrócili z Afganistanu

Polska Afganistan Agner Rokos Korpus wojskowy misja nato powrót Resolute Support wojna wojsko żołnierze

Druga grupa żołnierzy Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego wróciła w sobotę do Szczecina. Misję w Afganistanie rozpoczęła w lipcu 2014 roku. Łącznie to około 30 polskich żołnierzy. Na miejscu witały ich rodziny i najbliżsi znajomi. Podczas tej misji polska grupa straciła dwie osoby: chorążego Celebudzkiego i podpułkownika Hansena. Zastępca dowódcy Korpusu gen. dyw. Agner Rokos stwierdził po powrocie, że była to trzecia i bez wątpienia najcięższa misja.
Kończąca się misja w Afganistanie zostanie zastąpiona kolejną – Resolute Support. Rozpocznie się na początku 2015 roku i będzie miała charakter wyłącznie szkoleniowo-doradczy.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/druga-grupa-zolnierzy-korpusu-nato-wrocila-z,15,0,1681167.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/druga-grupa-zolnierzy-korpusu-nato-wrocila-z,15,0,1681167.html