Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Polscy żołnierze korpusu NATO wrócili z Afganistanu

Polska

Druga grupa żołnierzy Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego wróciła w sobotę do Szczecina. Misję w Afganistanie rozpoczęła w lipcu 2014 roku. Łącznie to około 30 polskich żołnierzy. Na miejscu witały ich rodziny i najbliżsi znajomi. Podczas tej misji polska grupa straciła dwie osoby: chorążego Celebudzkiego i podpułkownika Hansena. Zastępca dowódcy Korpusu gen. dyw. Agner Rokos stwierdził po powrocie, że była to trzecia i bez wątpienia najcięższa misja.
Kończąca się misja w Afganistanie zostanie zastąpiona kolejną – Resolute Support. Rozpocznie się na początku 2015 roku i będzie miała charakter wyłącznie szkoleniowo-doradczy.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/druga-grupa-zolnierzy-korpusu-nato-wrocila-z,15,0,1681167.html

Udostępnij

IMGW: ostrzeżenie dla 9 województw

Polska IMGW ostrzeżenie IMGW Pogoda silny wiatr wichura

Jeszcze nie naprawiono wszystkich szkód, jakie wyrządził orkan Aleksandra, a już synoptycy ostrzegają Polaków przed kolejną wichurą. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie przed silnym wiatrem dla następujących województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego i łódzkiego. Porywy wiatru mogą osiągać 100 km/h, a będą im towarzyszyć opady deszczu i deszczu ze śniegiem. W sobotę mieszkańcy wybrzeża mogą spodziewać się lokalnych burz. Wiatr na Pomorzu, Ziemi Lubuskiej i w Wielkopolsce będzie wiał z prędkością do 70 km/h, a na Kujawach osiągnie nawet 90 km/h. W Karpatach i Sudetach prędkość wiatru przekroczy 100 km/h. W związku z zagrożeniem, jakie stwarzają tak silne podmuchy, należy pamiętać, by nie parkować w pobliżu drzew i rusztowań. Pamiętajmy również, że silne porywy wiatru sprawiają, że temperatura odczuwalna jest o kilka stopni niższa od tej, jaką wskazują termometry.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tvnmeteo.tvn24.pl/archiwum-2014-12-20,1/ostrzezenie-przed-silnym-wiatrem-powieje-z-predkoscia-nawet-90-kmh,153284,0.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://tvnmeteo.tvn24.pl/archiwum-2014-12-20,1/ostrzezenie-przed-silnym-wiatrem-powieje-z-predkoscia-nawet-90-kmh,153284,0.html