Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Jedna czwarta Polaków nigdy nie korzystała z Internetu

Nauka i Technologie

Eurostat (Europejski Urząd Statystyczny) opublikował wyniki badań, dotyczących korzystania z Internetu przez indywidualnych użytkowników. Okazuje się, że 78 proc. mieszkańców Unii Europejskie w wieku 16-74 lata korzystało z Sieci przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy. 18 proc. mieszkańców UE nie korzystało z Sieci nigdy, jednak są to uśrednione dane europejskie.

Różnice między poszczególnymi krajami okazują się bardzo duże: w Danii takich osób jest tylko 3 proc. Nieco więcej – 6 proc. cyfrowo wykluczonych – mieszka w Szwecji i Finlandii. Znacznie gorzej wypada Polska, w której 28 proc. obywateli nigdy nie korzystało z Sieci. Gorszy wynik osiągnęła w tej kwestii m.in. Grecja (33 proc.) i Rumunia (39 proc.).

Badania Eurostatu wskazują również, że zmienia się sposób korzystania z Internetu – już 51 proc. europejskich internautów korzysta z Sieci poza miejscem zamieszkania.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://di.com.pl/news/51187,0,Co_czwarty_Polak_nigdy_nie_uzywal_internetu-Marcin_Maj.html

Udostępnij

Ryba rekordzistka żyje na głębokości 8143 metrów

Nauka i Technologie Badania podwodne Głębokość rekord Rekord głębokości Hadal Rów Mariański Ryba

Na dnie Rowu Mariańskiego, na głębokości 8143 metrów udało się sfilmować nieznany wcześniej gatunek ryby, która ustanowiła tym samym nowy rekord głębokości. Ekspedycja kierowana przez Jeffa Drazena i Pattty Fryer z University of Hawaii nagrała nieznanego dotychczas przedstawiciela dennikowatych (Liparidae).

Ryba wyróżnia się bardzo szerokimi płetwami oraz ogonem przypominającym ogon węgorza i została zarejestrowana przez kamerę wysokiej rozdzielczości umieszczoną w pojeździe podwodnym Hadal. Zwierzę sfilmowano blisko granicy 8200 metrów, przyjmowanej jako maksymalna głębokość, na której mogą żyć ryby.

Zdolność do życia w takich warunkach jest wynikiem obecności w ciałach ryb głębinowych związku o nazwie tlenek trimetylaminy (TMAO), zapewniającego stabilną pracę komórek.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://pogoda.wp.pl/kat,1034985,title,Nowy-rekord-glebinowej-ryby,wid,17119471,wiadomosc.html?ticaid=114029&_ticrsn=3

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://pogoda.wp.pl/kat,1034985,title,Nowy-rekord-glebinowej-ryby,wid,17119471,wiadomosc.html?ticaid=114029&_ticrsn=3