Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Szwajcaria: ujemne stopy procentowe dla franka

Finanse

Po raz pierwszy w historii Szwajcarski Bank Narodowy (SNB) wprowadził ujemne stopy procentowe. Stopa depozytowa dla banków wyniesie – 0,25 proc., a docelowy trzymiesięczny Libor dla franka ma spaść do przedziału – od 0,75 proc. do 0,25 proc.
W sierpniu 2011 roku SNB wprowadził sztywny minimalny kurs wymiany franka na euro na poziomie 1,20 franka. Komunikat o wprowadzeniu ujemnych stóp procentowych zawiera powtarzaną od tamtego czasu deklarację: „SNB potwierdza swoje zobowiązanie do utrzymania minimalnego kursu CHF na poziomie 1,20 za euro i będzie go egzekwował z najwyższą determinacją”.
Ujemne stopy procentowe mają zapobiegać umacnianiu się franka, SNB deklaruje, że „jest gotowy kupować waluty obce w nieograniczonych ilościach i może podjąć kolejne kroki, jeśli będzie to wymagane”.
Po ogłoszeniu zmiany stóp procentowych, złoty nieznacznie umocnił się w stosunku do franka szwajcarskiego.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szwajcarzy-wprowadzaja-ujemne-stopy-procentowe-7228374.html

Udostępnij

KE: 27,4 mld zł dla Polski na infrastrukturę i środowisko

Finanse dotacja infrastruktura KE Komisja Europejska program operacyjny Środowisko transport UE Unia Europejska

Krajowy program operacyjny Infrastruktura i Środowisko zaakceptowała wczoraj Komisja Europejska. Od początku przyszłego roku do 2017 Polska wyda 32 mld euro na niskoemisyjną gospodarkę, ochronę środowiska, przeciwdziałanie zmianom klimatu, transport, bezpieczeństwo energetyczne oraz ochronę zdrowia i dziedzictwa kulturowego. Z dotacji Unii Europejskiej pochodzić będzie 27,4 miliarda.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/swiat/art,19835,ke-przyjela-polski-program-operacyjny.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/swiat/art,19835,ke-przyjela-polski-program-operacyjny.html