Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Agencja AFP kłamała w sprawie szkodliwości e-papierosów

Gospodarka

twierdzi największa w Europie sieć ich sprzedaży – polska firma eSmokingWorld i domaga się sprostowania. Francuska agencja informacyjna AFP 27 listopada opublikowała informację pod tytułem „E-papierosy dziesięciokrotnie bardziej rakotwórcze niż zwykłe”. Dowodząc tezy zawartej w tytule AFP powoływała się na badania japońskiego Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego twierdząc, że wykryły one w e-papierosach więcej substancji rakotwórczych niż w zwykłych papierosach. Tymczasem z badań wynika, że w e-papierosach nie ma kilkunastu rakotwórczych substancji obecnych w spalanym tytoniu. Tylko w jednym z kilkunastu badanych typów e-papierosa Japończycy znaleźli formaldehyd. Fałszywe informacje o substancjach rakotwórczych w e-papierosach za agencją AFP powtórzyło wiele mediów.
Polska firma będzie się domagać od AFP sprostowania, a w przypadku odmowy, będzie żądać odszkodowań.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/842771,e-papierosy-bardziej-szkodliwe-niz-zwykle-polska-firma-pozywa-agencje-afp.html

  • Anja

    Może w końcu przestaną pisać te bzdury, wiem jedno, od kiedy palę ONE znacznie lepiej się czuję niż, jak paliłam tradycyjne papierosy.

Udostępnij

USA: Alstom zapłaci 700 mln dolarów za korupcję

Gospodarka alstom Biuro ds. Poważnych Przestępstw Finansowych kara korupcja pendolino Serious Fraud Office SFO śledztwo Stany Zjednoczone USA

Francuski koncern zgodzi się na układ z amerykańskimi władzami, które w zamian za 700 mln dol. kary przerwą dochodzenie w sprawie korupcji przy zawieraniu wartego 118 mln dol. kontraktu energetycznego w Indonezji i innych krajach, poinformowała agencja Bloomberga. W 2011 roku Alstom zgodził się w ramach ugody zapłacić 39 milionów franków szwajcarskich kary za zakończenie prowadzonego przeciwko niej postępowania szwajcarskiej prokuratury.
Praktyka pobierania przez rządy gigantycznych kar za korupcję od firm w zamian za odstąpienie od karania skorumpowanych urzędników i przedsiębiorców wywołuje coraz powszechniejszą krytykę jako rodzaj łapówki, tyle że oficjalnie wypłacany rządom.
Przeciw Alstomowi toczy się w świecie kilka śledztw dotyczących korupcji przy zawieraniu kontraktów. Jak pisaliśmy, w lipcu Biuro ds. Poważnych Przestępstw Finansowych, Serious Fraud Office (SFO) wszczęło dochodzenie w sprawie korupcji Alstomu przy realizacji projektów transportowych w Indiach, Tunezji i Polsce.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/Producent-Pendolino-zaplaci-w-USA-700-mln-dol-kary-za-korupcje_a19380

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/Producent-Pendolino-zaplaci-w-USA-700-mln-dol-kary-za-korupcje_a19380