Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

USA: Alstom zapłaci 700 mln dolarów za korupcję

Gospodarka

Francuski koncern zgodzi się na układ z amerykańskimi władzami, które w zamian za 700 mln dol. kary przerwą dochodzenie w sprawie korupcji przy zawieraniu wartego 118 mln dol. kontraktu energetycznego w Indonezji i innych krajach, poinformowała agencja Bloomberga. W 2011 roku Alstom zgodził się w ramach ugody zapłacić 39 milionów franków szwajcarskich kary za zakończenie prowadzonego przeciwko niej postępowania szwajcarskiej prokuratury.
Praktyka pobierania przez rządy gigantycznych kar za korupcję od firm w zamian za odstąpienie od karania skorumpowanych urzędników i przedsiębiorców wywołuje coraz powszechniejszą krytykę jako rodzaj łapówki, tyle że oficjalnie wypłacany rządom.
Przeciw Alstomowi toczy się w świecie kilka śledztw dotyczących korupcji przy zawieraniu kontraktów. Jak pisaliśmy, w lipcu Biuro ds. Poważnych Przestępstw Finansowych, Serious Fraud Office (SFO) wszczęło dochodzenie w sprawie korupcji Alstomu przy realizacji projektów transportowych w Indiach, Tunezji i Polsce.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/Producent-Pendolino-zaplaci-w-USA-700-mln-dol-kary-za-korupcje_a19380

Udostępnij

Listę produktów, których wolno użyć barom mlecznym

Gospodarka bar mleczny dotacje ministerstwo finansow pieprz przyprawy wanilia

żeby mogły otrzymać dotację sporządziło Ministerstwo Finansów. Na liście dozwolonych produktów nie ma wody, co oznacza, że jeśli bar mleczny użyje jej do przyrządzenia jakiejś potrawy, nie dostanie za nią dotacji. Na liście nie ma kminku, cynamonu, ziela angielskiego albo papryki. Jest za to pieprz, ale tylko świeży, w Polsce raczej niedostępny, bo używany jest powszechnie pieprz suszony. Jest też cukier waniliowy, przyprawa bardzo droga, w barach mlecznych używało się dotąd raczej kilkanaście razy tańszego cukru wanilinowego.
Portal „Biztok.pl”, który zbadał listę zauważył też, że ministerstwo przyjęło zasadę, że jeśli zabraknie funduszów na dotacje, izby skarbowe mają je przyznawać tym barom, które pierwsze wystąpią o pieniądze. Bary dostają rządowe dotacje za przygotowywanie tanich potraw i sprzedawanie ich po cenach niższych od kosztów wytwarzania. Dotacje dostają do sprzedanych już dań. Dotowanie barów mlecznych ma być formą pomocy dla ludzi najuboższych. Rocznie na bary mleczne w budżecie państwa rezerwuje się kwotę 20 mln zł.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/jak-minister-szczurek-kucharzem-zostaje_a19362

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/jak-minister-szczurek-kucharzem-zostaje_a19362