Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Ciąg dalszy afery korupcyjnej w PZPS

Polska

Łapówka, którą mieli przyjąć prezes i wiceprezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej od firmy świadczącej usługi ochroniarskie podczas mistrzostw świata wynosiła 25 procent wartości całego kontraktu. Taką informację podało RMF FM. Ochrona całej imprezy organizowanej w Polsce miała kosztować 4 mln złotych. Sąd Okręgowy w Warszawie podtrzymał dwa dni temu decyzję o tymczasowym areszcie dla prezesa PZPS Mirosława P i byłego wiceprezesa Artura P. Podejrzani mieli przyjąć łapówki o całkowitej sumie około miliona złotych. Kontrakt na kwotę 4 mln złotych miała otrzymać firma FOSA.
Prezesi zostali zatrzymani przez CBA w listopadzie, a następnie aresztowani przez sąd. Działaczom PZPS grozi do 12 lat pozbawienia wolności.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/afera-w-pzps-za-ochrone-mistrzostw-pzps-miala-zaplacic-firmie-fosa-4-mln-zl,499470,s.html

Udostępnij

Afera taśmowa: Nowak i Parafianowicz niewinni

Polska afera taśmowa nowak parafianowicz prokuratura śledztwo umorzenie wprost

Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga umorzyła śledztwo w sprawie rozmowy byłego ministra transportu Sławomira Nowaka i byłego wiceministra finansów Andrzeja Parafianowicza – powiedziała dziś PAP rzeczniczka prokuratury Renata Mazur. Prokuratura umorzyła śledztwo z powodu niepopełnienia czynów, wyjaśniła. Jak pisaliśmy w czerwcu, fragment podsłuchanej, a następnie opublikowanej przez Tygodnik „Wprost” rozmowy dotyczył kontroli prowadzonej przez Izbę skarbową w firmie żony Nowaka. Minister Nowak prosił o pomoc, a wiceminister Parafianowicz obiecywał interwencję. Prokuratura stwierdziła, że Parafianowicz nie wpływał na wyniki kontroli, a Nowak nie podżegał go do tego.
Równocześnie prokuratura przedłużyła do czerwca śledztwo w sprawie organizatorów podsłuchów. Dotąd zarzuty pzredstawione zostały biznesmenom Markowi Falencie i Krzysztofowi Rybce oraz Łukaszowi N. i Konradowi L. – pracownikom restauracji, w których dokonywano podsłuchów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,23126,umorzono-sledztwo-ws-parafianowicza-i-nowaka.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,23126,umorzono-sledztwo-ws-parafianowicza-i-nowaka.html