Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Na wydatki 141,2 mld euro, zobowiązania 145,3 miliarda

Finanse

Parlament Europejski przyjął przyszłoroczny budżet UE. Różnica między wydatkami a zobowiązaniami to zaległe rachunki z tego roku, na które w budżecie nie ma pieniędzy. Państwa członkowskie zgodziły się je spłacić. Najwięcej w przyszłorocznym budżecie – 67 mld – pochłonie „pobudzanie wzrostu gospodarczego, zwiększenie zatrudnienia oraz wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw”. Rolnicy dostaną 44 miliardy euro. Na badania naukowe, innowacje i kształcenie przeznaczone będą 4 mld.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/842498,pe-przyjal-budzet-ue-wspolnota-ma-na-wydatki-ok-140-mld-euro.html

Udostępnij

Nakaz zapłaty przez Rosję 1,9 mld dolarów odszkodowań

Finanse akcjonariusze chodorkowski europejski trybunał praw czlowieka jukos odszkodowanie Rosnieft

dawnym akcjonariuszom Jukosu podtrzymała Wielka Izba Europejskiego Trybunału Praw Człowieka (ETPC) w Strasburgu. Rewizji nakazu wydanego w lipcu przez trybunał domagał się rząd rosyjski. Jak pisze dziennik „Kommiersant”, Rosja będzie musiała wspólnie z Komitetem Ministrów Rady Europy w ciągu pół roku wypracować konkretne propozycje dotyczące sposobów i terminu wypłat. Trybunał uznał,że listą uprawnionych do odszkodowań jest rejestr akcjonariuszy Jukosu aktualny w chwili likwidacji koncernu.
Jukos, jeden z największych koncernów naftowych w Rosji został w 2006 roku formalnie przejęty przez państwo. Żeby umożliwić przejęcie Jukosu główny akcjonariusz spółki Michaił Chodorkowski został aresztowany 25 października 2003 i skazany za „nieprawidłowości przy prywatyzacji przedsiębiorstw”. Większość majątku Jukosu przejął państwowy koncern Rosnieft, którego szefem jest bliski współpracownik prezydenta Rosji Władimira Putina, Igor Sieczyn. Przed Olimpiadą w Moskwie Chodorkowski został ułaskawiony przez prezydenta Władimira Putina i wyjechał na zachód. Obecnie ogłosił, że zamierza kandydować na prezydenta Rosji.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/ETPC-Rosja-ma-zaplacic-odszkodowania-akcjonariuszom-Jukosu-3256055.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/ETPC-Rosja-ma-zaplacic-odszkodowania-akcjonariuszom-Jukosu-3256055.html