Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Afera taśmowa: Nowak i Parafianowicz niewinni

Polska

Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga umorzyła śledztwo w sprawie rozmowy byłego ministra transportu Sławomira Nowaka i byłego wiceministra finansów Andrzeja Parafianowicza – powiedziała dziś PAP rzeczniczka prokuratury Renata Mazur. Prokuratura umorzyła śledztwo z powodu niepopełnienia czynów, wyjaśniła. Jak pisaliśmy w czerwcu, fragment podsłuchanej, a następnie opublikowanej przez Tygodnik „Wprost” rozmowy dotyczył kontroli prowadzonej przez Izbę skarbową w firmie żony Nowaka. Minister Nowak prosił o pomoc, a wiceminister Parafianowicz obiecywał interwencję. Prokuratura stwierdziła, że Parafianowicz nie wpływał na wyniki kontroli, a Nowak nie podżegał go do tego.
Równocześnie prokuratura przedłużyła do czerwca śledztwo w sprawie organizatorów podsłuchów. Dotąd zarzuty pzredstawione zostały biznesmenom Markowi Falencie i Krzysztofowi Rybce oraz Łukaszowi N. i Konradowi L. – pracownikom restauracji, w których dokonywano podsłuchów.

„Afera taśmowa” została wywołana przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”, którzy 15.06.2014 ogłosili, że posiadają taśmy i stenogramy z nagrań rozmów polityków i czołowych biznesmenów.Nagrania prowadzone były prawdopodobnie na zlecenie biznesmenów związanych z branżą węglową w odpowiedzi na zarządzenie ścigania ich przez Donalda Tuska. Może to być prawdą, bo w trakcie afery taśmowej rząd ogłosił, że zostaną utworzone państwowe składy węgla.Do redakcji „Wprost” weszło ponadto ABW pod pozorem poszukiwania źródła nagrań, co spotkało się ze sprzeciwem mediów, również bezpośredniej konkurencji „Wprostu”. Dotychczas żaden polityk nie poniósł konsekwencji afery taśmowej. Czytaj więcej o: afera taśmowa».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.deon.pl/wiadomosci/polska/art,23126,umorzono-sledztwo-ws-parafianowicza-i-nowaka.html

Udostępnij

W 2003 roku ABW zapobiegła czterem zamachom bombowym

Polska abw Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego bomby islamiści katedry Pasterka Paweł Pruszyński próba zamachu terrorystycznego terroryści Wigilia

Podczas pasterek w katedrach w czterech dużych miastach Polski terroryści mieli zdetonować bomby. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego udaremniła poważne próby skoordynowanego ataku. Te informacje ujawnił dla TVP Info generał Paweł Pruszyński, który w tamtym okresie był zastępcą szefa ABW. Przyznał na antenie, że gdyby nie polscy funkcjonariusze, zginęłyby tysiące obywateli. Akcja służb specjalnych nosiła kryptonim „Miecz”. Wszystko było doskonale przygotowane, funkcjonariusze znali wszystkie szczegóły zamachu planowego przez terrorystów. Przed Wigilią pojawiła się jednak obawa, że przebieg akcji może wymknąć się spod kontroli, więc wszystkie osoby podejrzane zostały zatrzymane. Byli to ludzie z krajów europejskich, jedna osoba z Australii i młody człowiek z Polski. Wskazane przez ABW osoby zostały aresztowane przez organy ścigania państw, z którymi ABW współpracowało. Zamachy przygotowywali ludzie związani z islamskimi terrorystami jako odwet za zaangażowanie Polski w wojnę z terroryzmem razem z USA

„Afera taśmowa” została wywołana przez dziennikarzy tygodnika „Wprost”, którzy 15.06.2014 ogłosili, że posiadają taśmy i stenogramy z nagrań rozmów polityków i czołowych biznesmenów.Nagrania prowadzone były prawdopodobnie na zlecenie biznesmenów związanych z branżą węglową w odpowiedzi na zarządzenie ścigania ich przez Donalda Tuska. Może to być prawdą, bo w trakcie afery taśmowej rząd ogłosił, że zostaną utworzone państwowe składy węgla.Do redakcji „Wprost” weszło ponadto ABW pod pozorem poszukiwania źródła nagrań, co spotkało się ze sprzeciwem mediów, również bezpośredniej konkurencji „Wprostu”. Dotychczas żaden polityk nie poniósł konsekwencji afery taśmowej. Czytaj więcej o: afera taśmowa».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,17142746,TVP_Info__W_2003_r__ABW_udaremnila_proby_zamachow.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,17142746,TVP_Info__W_2003_r__ABW_udaremnila_proby_zamachow.html