Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Deficyt budżetowy Polski mniejszy od założonego

Finanse

Deficyt budżetowy państwa wyniósł dotąd 24 mld 771,6 mln zł, kiedy zaplanowany na ten rok miał do końca listopada wynieść 47 miliardów. Deficyt w listopadzie wyniósł około 25 mld zł i był niższy od październikowego o około 2,5 miliarda. Dane o deficycie podało wczoraj Ministerstwo Finansów. W budżecie państwa uchwalonym przez Parlament dopuszczalny deficyt budżetowy w tym roku miał wynieść 47, 5 mld zł. W projekcie budżetu na rok przyszły Ministerstwo Finansów założyło 34 mld tegorocznego deficytu.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/resort-finansow-po-listopadzie-deficyt-budzetu-wyniosl-52-1-proc-planu-na-ten-rok,498808.html

Udostępnij

Ponad połowa Litwinów popiera wprowadzenie euro

Finanse euro litwa waluta

Litwa wprowadzi europejska walutę od początku nadchodzącego roku, będzie 19 krajem strefy euro.
Przyjęcie europejskiej waluty popiera 53 proc. mieszkańców Litwy; w dużych miastach poparcie wynosi 54 proc., we wsiach i małych miasteczkach – 52 proc. Przeciw wprowadzeniu euro jest 39 proc. Litwinów, 8 proc. nie ma zdania na ten temat.
Popularyzacji wejścia do strefy euro służy piramida z litewskich monet o najmniejszym nominale – jednocentówek – ułożona w Muzeum Pieniądza przy banku centralnym Litwy przez dwóch studentów. Wysoka na 1,13 metra piramida waży 831 kg jest – zdaniem jej budowniczych – największą taką budowlą na świecie. Jednocentówki, z których powstała warte są około 10 tys. litów, zbierane były w całym kraju.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/litwa-w-strefie-euro-pozegnanie-z-litem-z,156,0,1667996.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/litwa-w-strefie-euro-pozegnanie-z-litem-z,156,0,1667996.html