Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Ławrow i Kerry rozmawiali w Rzymie, szczegóły nieznane

Polityka

Nie było konferencji prasowej ani oficjalnych komunikatów po spotkaniu ministra spraw zagranicznych Rosji Siergieja Ławrowa i sekretarza stanu USA Johna Kerrego. Wcześniej wiadomo było, że szefowie dyplomacji zająć się mieli przede wszystkim kryzysem na Bliskim Wschodzie, a w drugiej kolejności kryzysem ukraińskim.
Spotkanie w rzymskiej rezydencji ambasadora USA trwało około trzech godzin. W trakcie oficjalnego powitania w obecności dziennikarzy Kerry podziękował Ławrowowi za specjalny przyjazd do Rzymu na te rozmowy i dodał, że jest wiele spraw do omówienia. Dziś amerykański sekretarz stanu spotka się w Rzymie z premierem Izraela Benjaminem Netanjahu, a jutro w Londynie z delegacją palestyńską.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/kerry-i-lawrow-rozmawiali-w-rzymie-glowny-temat-to-bliski-wschod/tshs3t

Udostępnij

Porozumienie w sprawie walki z globalnym ociepleniem

Polityka Ekologia Globalne ocieplenie klimat ONZ

Po dwóch tygodniach intensywnych negocjacji uczestnikom konferencji ONZ dotyczącej ograniczenia emisji gazów cieplarnianych udało się porozumieć. Konferencja, która rozpoczęła się w Limie 1 grudnia, miała trwać do piątku, jednak została przedłużona o ponad 30 godz. Powodem był spór, jaki rozgorzał między krajami rozwijającymi się i rozwiniętymi związany z zakresem podejmowanych zobowiązań. Przyjęty projekt stanowi, że poszczególne kraje mają „wspólne, lecz zróżnicowane zobowiązania” w kwestii walki z globalnym ociepleniem – to sformułowanie pozwoliło negocjacjom wybrnąć z impasu. Podpisane porozumienie ma stanowić dokument bazowy dla negocjacji przed szczytem w Paryżu planowanym na koniec 2015 roku. Oczekuje się, że jej owocem będzie nowe porozumienie klimatyczne, które miałoby obowiązywać po 2020 roku zastępując protokół z Kioto.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Porozumienie-na-konferencji-ONZ-w-sprawie-klimatu,wid,17101339,wiadomosc.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Porozumienie-na-konferencji-ONZ-w-sprawie-klimatu,wid,17101339,wiadomosc.html