Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Poważne zarzuty wobec instytutu prof. Skarżyńskiego

Polska

Kontrolerzy z Ministerstwa Zdrowia oskarżyli legendę światowej laryngologii prof. Henryka Skarżyńskiego o nepotyzm i organizowanie wystawnych uroczystości za publiczne pieniądze. „Rzeczpospolita” napisała, że resort zdrowia odkrył w kierowanym przez niego publicznym Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu wiele nieprawidłowości. Podczas kontroli obejmującej lata 2012 – 2014 ministerstwo stwierdziło naruszanie praw podczas przetargów. Regularnie wygrywała je firma syna Skarżyńskiego. Były to kontrakty opiewające na sumę kilku milionów złotych. Ponadto w 2012 roku profesor wydał z publicznych pieniędzy prawie pół miliona złotych na uroczystość z okazji 20. rocznicy wszczepienia przez niego implantu ślimakowego, a w 2013 prawie 100 tysięcy złotych aby uczcić otrzymanie Orderu Uśmiechu.

Na zarzuty odpowiedział w poniedziałek   Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie.

W związku z publikacjami, które ukazały się na łamach dzienników „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita”,
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu (IFPS) w Warszawie wyjaśnia niepotwierdzone informacje zawarte
w tych artykułach. Oświadczamy stanowczo:
• Ministerstwo Zdrowia nie postawiło żadnych zarzutów Instytutowi Fizjologii i Patologii Słuchu,
rutynowa kontrola nie została formalnie zakończona wystąpieniem pokontrolnym zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
• Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu – największy ośrodek otolaryngologiczny w Polsce wykonuje
najwięcej zabiegów operacyjnych w zakresie otorynolaryngologii na świecie. Nasi specjaliści
wykonują rocznie 250 000 – 300 000 konsultacji medycznych i 17 000 – 18 000 procedur
chirurgicznych. Będąc liczącym się ośrodkiem medycznym, współpracującym z instytucjami
medycznymi i naukowymi oraz producentami sprzętu w EU, zawsze dokładamy wszelkich
starań, realizujemy nasze usługi zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami
i z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa usług medycznych wykonywanych dla
naszych pacjentów.
• Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu działa zgodnie z literą prawa w każdym zakresie swojej
działalności – zarówno w zakresie procedur i świadczeń medycznych, jak i przy realizacji
postępowań przetargowych. Jako placówka medyczna reprezentujemy najwyższy poziom
referencyjny, działając w sposób jawny, uczciwy i transparentny.
• Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu realizuje pionierskie programy na skalę światową, za które
otrzymał wiele prestiżowych nagród. Dzięki działaniom Instytutu tysiące pacjentów znów może
słyszeć, cieszyć się dźwiękami muzyki i normalnie żyć.
W związku z faktem, że w posiadaniu przedstawicieli wybranych mediów znalazły się materiały
dotyczące przebiegu kontroli przeprowadzonej przez Ministerstwo Zdrowia w Instytucie Fizjologii
i Patologii Słuchu, które jak dotąd nie zostały ujawnione nawet jednostce kontrolowanej, pojawiło
się podejrzenie o popełnienie przestępstwa. W związku z powyższym, działając na podstawie
przepisów prawa, w tym kodeksu karnego, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu podjął bez zbędnej
zwłoki (w dniach 11-12.2014) następujące działania o charakterze prawno-administracyjnym, tj.:
• złożenie wniosku do Ministra Zdrowia z prośbą o podjęcie koniecznych kroków zmierzających
do weryfikacji wskazanych okoliczności i do usunięcia ewentualnie stwierdzonych w tym
zakresie nieprawidłowości,
• złożenie w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
przestępstwa polegającego na przekroczeniu uprawnień przez funkcjonariuszy publicznych,
ujawnieniu tajemnicy oraz prawdopodobnie karalnego „wycieku” materiałów kontroli
z organu nadzoru, tj. z Ministerstwa Zdrowia.
Niekompletne informacje z przebiegu kontroli przeprowadzonej przez Ministerstwo Zdrowia
w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu, które znalazły się w posiadaniu mediów, wprowadzają w błąd
opinię publiczną, rzutując na dobrym imieniu Instytutu.
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu jest ośrodkiem publicznym działającym jawnie i transparentnie.
Dlatego też, pomimo podejrzenia o popełnieniu przestępstwa, IFPS udzielił bez zbędnej zwłoki
szczegółowych odpowiedzi na pytania zadane przez przedstawicieli mediów, w zakresie w jakim było
to możliwe, co jednak nie zostało wzięte pod uwagę.
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu nie prowadzi i nie prowadził żadnych niezgodnych z prawem
praktyk.
Nie możemy pozwolić, aby niedopełnienie jakiejkolwiek procedury administracyjnej (ustanowionej
przez organy kontrolne takie jak m.in.: Ministerstwo Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia itp.) mogło
zaważyć na zdrowiu naszych pacjentów, które zawsze było, jest i będzie naszym celem nadrzędnym.
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rp.pl/artykul/10,1164797-MZ-stawia-zarzuty-instytutowi-prof--Skarzynskiego.html

Udostępnij

Pendolino już kursuje

Polska pendolino pkp pociągi

Polacy mają już okazję osobiście przekonać się jak podróżuje się pociągami Pendolino. Po szóstej rano z Warszawy wyruszyły dwa składy – do Wrocławia i Krakowa. Według obowiązującego od dziś nowego rozkładu jazdy na trasie z Warszawy do Gdyni kursować będzie pięć pociągów Pendolino, z Warszawy do Krakowa siedem i po dwa na trasach z Warszawy do Katowic oraz z Warszawy do Wrocławia. W całym kraju w niedzielny poranek po torach pomknęło dziewięć z dwudziestu zakupionych składów tego typu. PKP Intercity zapowiada, że pociągi Pendolino zdecydowanie skrócą czas podróży między największymi miastami w Polsce. Z Warszawy do Krakowa i Katowic dostaniemy się w ok. 2,5 godziny, ze stolicy do Trójmiasta – w niecałe 3 godz., a do Wrocławia – w 3 godz. 40 min. Pojawienie się nowych składów zainteresowało nie tylko pasażerów, ale i gapiów. Na peronach można było natknąć się na wiele osób z aparatami fotograficznymi, niektórzy zaglądali nawet do środka wagonów. Konduktorzy upominają, że w pociągach nie da się kupić biletu, a podróż na gapę kosztuje 650 zł kary.
Średnia cena biletu na Pendolino ze stolicy do Krakowa i Katowic wynosi 129,2 zł, z Warszawy do Trójmiasta 128,8 zł, a z Krakowa i Katowic na wybrzeże 171,6 zł.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/pierwszy-kurs-pendolino-nowy-rozklad-pkp/2r19m

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/pierwszy-kurs-pendolino-nowy-rozklad-pkp/2r19m