Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Duński armator chce kupić polską spółkę PŻB Polferries

Gospodarka

Duńska firma armatorska DFDS poinformowała już o tym zarząd Giełdy Kopenhaskiej, na której jest notowana.
DFDS powstała jako spółka Forenede Dampskibs-Selskab (Połączone Spółki Żeglugi Parowej) powstała 11 grudnia 1866 roku w wyniku fuzji kilku mniejszych armatorów. Dysponuje 55 statkami, w tym 4 dużymi promami pasażersko-samochodowymi, pływającymi po Bałtyku, Morzu Północnym i Kanale la Manche.
Polska Żegluga Bałtycka Polferies z Kołobrzegu posiada trzy promy obsługujące połączenia między Polską a Szwecją i Danią. Poza regularnymi połączeniami armator z Kołobrzegu organizuje rejsy wycieczkowe po Bałtyku. Spółka Polferies od kilku lat przeznaczona jest do prywatyzacji.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/marsz-w-obronie-demokracji-ten-rzad-to-zdrajcy/4ldct

Udostępnij

Tesco otworzyło Europejskie Centrum Innowacji

Gospodarka akcja gaśnicza artykuły żywnościowe eksport europejskie centrum innowacji skandal spadek zysków tesco

w Krakowie. Powstawać tam mają nowe artykuły spożywcze przeznaczone na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski, poinformowała agencję ISBnews wiceprezes i dyrektor działu zakupów Anna Grabowska. Według niej nowe produkty sprzedawane pod własną marką Tesco dadzą producentom szanse wejścia na rynki tych czterech krajów. W 2002 roku Tesco podpisało porozumienie z Ministerstwem Gospodarki w sprawie wsparcie dla działań zmierzających do promocji polskich produktów na rynkach międzynarodowych.
Tesco ma w Polsce ponad 450 super- i hipermarketów wraz z siecią zakupów przez Internet. Zatrudnia 30.000 osób i sprzedaje produkty około 1.500 polskich dostawców.
Wyniki finansowe Tesco okazały się gorsze od przewidywanych w wyniku skandalu księgowego we wrześniu tego roku. Bilans finansowy spółki został w poprzednich kwartałach sfałszowany o ponad ćwierć miliarda funtów. Odszedł szef rady nadzorczej i wielu menedżerów. Zyski spółki są nadal niższe od oczekiwań. Akcje Tesco w ubiegłym tygodniu spadły do poziomu najniższego od 14 lat.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/wynalazki-tesco-powstana-w-polsce_a19292

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/wynalazki-tesco-powstana-w-polsce_a19292