Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Lawina błotna na Jawie zabiła 8 osób

Świat

Na indonezyjskiej wyspie Jawa osunęła się ziemia. Zginęło co najmniej 8 osób (niektóre źródła informują nawet o 12), a kilkadziesiąt trafiło do szpitala. Tragiczny bilans może się zwiększyć, gdyż około stu osób do tej pory nie udało się odnaleźć. Lawina ziemna zeszła w centralnej części wyspy, niedaleko miejscowości Banjarnegara. Tamtejsza wioska Jemblug została niemal całkowicie zniszczona przez osuwającą się ziemię – spływające z ogromną siłą błoto i kamienie zniszczyły ponad sto domów. Ewakuowano już setki osób, jednak akcja jest utrudniona, bo lawina odcięła częściowo drogi ewakuacji. Tragedię spowodowały najprawdopodobniej ulewne opady deszczu, które w ostatnim czasie nawiedziły ten region. To już druga błotna lawina na Jawie w tym tygodniu – w wyniku czwartkowej zginęła co najmniej jedna osoba.

 

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1318098,Indonezja-osiem-osob-zginelo-po-zejsciu-lawiny-blotnej

Udostępnij

Aktywiści Greenpeace uszkodzili rysunki z Nazca

Świat greenpeace nazca Peru zieloni

Sześciu aktywistów weszło nocą na płaskowyż Nazca w Peru i ułożyło tam wielki napis „Czas na zmianę. Przyszłość jest odnawialna”. Układając napis zostawili ślady butów.
Płaskowyż Nazca wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO jest jedną z największych zagadek archeologii. Linie ułożone na nim dopiero z dużej wysokości układają się w figury geometryczne lub stylizowane zwierzęta. Najstarsze figury mają prawdopodobnie około 3 tysięcy lat. Na płaskowyż nie są wpuszczani nawet archeolodzy, żeby nie niszczyć figur.
– Wybraliśmy linie Nazca, bo one są symbolem. Kultura Indian Nazca zniknęła właśnie przez zmiany klimatyczne – tłumaczył działacz Greenpeace Wolfgand Sadik.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18045047/aktywisci-greenpeace-uszkodzili-jedna-z-najwiekszych-zagadek-w-historii-archeologii

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18045047/aktywisci-greenpeace-uszkodzili-jedna-z-najwiekszych-zagadek-w-historii-archeologii