Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Opakowania żywności: wszystkie składniki, większy druk

Gospodarka

Na opakowaniu produktu żywnościowego wymienione być muszą wszystkie jego składniki, a wyróżnione mają być te, które mogą powodować alergię. Informacja ta wydrukowana ma być czcionką nie mniejszą niż 1,2 mm, a na opakowaniach najmniejszych nie mniejszą niż 0,9 mm. Nowe zasady wprowadza unijny przepis obowiązujący od jutra.
Według tego przepisu opakowanie produktu żywnościowego musi zawierać 12 informacji, najważniejsze to: nazwa żywności, jej ilość netto, wykaz składników, data minimalnej trwałości produktu, alergeny wchodzące w jego skład. Informacje mają być czytelne; producenci nie tylko zmniejszali czcionki do mikroskopijnych rozmiarów, ale używali do druku kolorów słabo odróżniających się od tła.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://finanse.wp.pl/kat,1033691,title,Zmiany-w-oznakowaniu-produktow-spozywczych,wid,17097989,wiadomosc.html

Udostępnij

Tysiąc polskich karabinków beryl kupi armia Nigerii

Gospodarka beryl broń eksport karabinek Nigeria radom Łucznik

Zarząd Radomskiej Fabryki Broni „Łucznik” liczy na zamówienie w przyszłości przez Nigerię 5 tysięcy karabinków szturmowych. W fabryce kilkunastu nigeryjskich żołnierzy szkoli się obecnie w obsłudze beryli. Tysiąc zamówionych ma dotrzeć do Nigerii przed 15 stycznia przyszłego roku. Jest to pierwszy zagraniczny kontrakt podpisany przez radomską fabrykę. Dotąd broń tam wytwarzana kupowana była przez wojsko i służby Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Fabryka Broni „Łucznik”- Radom Sp. z o.o. została utworzona 14 lipca 2000 roku, w siedemdziesiąt pięć lat od daty powstania przedwojennej Fabryki Broni w Radomiu, której tradycje kontynuuje. Oprócz broni wojskowej = karabinków, pistoletów maszynowych i pistoletów samopowtarzalnych – fabryka wytwarza broń sportową.
Karabinek szturmowy beryl kal. 5,56 mm x 45 NATO skonstruowany został w Radomiu w 1997 roku. Przeznaczony jest dla piechoty, wojsk desantowych oraz innych rodzajów sił zbrojnych. Beryl jest dostosowany do wystrzeliwania granatów nasadkowych przy użyciu ostrej amunicji, specjalna konstrukcja umożliwia zamontowanie różnych przyrządów optoelektronicznych.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/nigeria-kupi-tysiac-karabinkow-z-polski-to-pierwszy-taki-kontrakt_a19290

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/nigeria-kupi-tysiac-karabinkow-z-polski-to-pierwszy-taki-kontrakt_a19290