Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Po morzach dryfuje 269 tys. ton tworzyw sztucznych

Nauka i Technologie

Badania, prowadzone w latach 2007 – 2013 przez zespoły naukowców z USA, Nowej Zelandii i Australii, Chile, Francji i RPA pozwoliły na oszacowanie ilości plastikowych śmieci, unoszących się na powierzchni mórz. Zorganizowano w tym celu 24 ekspedycje do miejsc, wybranych ze względu na cyrkulację wód. Zbierane dane dotyczyły nie tylko dużych kawałków tworzyw sztucznych ale również tzw. mikroplastików, wstających w wyniku rozdrabniania większych fragmentów przez ruchy wody.

Zdaniem badaczy prądy oceaniczne działają w tym przypadku jak szatkownica i sprawiają, że drobiny tworzyw sztucznych są przenoszone we wszystkie zakątki oceanu. Naukowcy oszacowali, że we wszystkich morzach i oceanach krąży obecnie 269 tys. ton tworzyw sztucznych, a zanieczyszczenia docierają również do odległych i bezludnych rejonów, jak m.in. wody subpolarne.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://m.onet.pl/wiedza-swiat/nauka,6mw1t

Udostępnij

Najpopularniejszy film na YouTube to dzieło Polaka

Nauka i Technologie pies Podsumowanie roku Sylwester Wardęga Ukryta kamera Wardega SA You Tube Rewind YouTube żart

Google udostępnił YouTube Rewind 2014, czyli podsumowanie tego, co w ciągu roku działo się w serwisie YouTube. Okazuje się, że choć pierwsze miejsce w kategorii teledysków należy do Katy Perry, to wśród filmów pozamuzycznych najpopularniejszy okazał się klip Polaka, Sylwestra Wardęgi. Wyświetlono go 113 mln razy.

Autor zdobył popularność wśród polskiej publiczności już wcześniej, publikując serię filmów z żartami filmowanymi ukrytą kamerą. Światową sławę przyniósł mu dopiero „Mutant Giant Spider Dog” – kilkuminutowy film, przedstawiający reakcje ludzi straszonych przez psa, przebranego za wielkiego pająka.

Interesujący jest przy tym fakt, że w Polsce ten sam film znalazł się dopiero na drugim miejscu. Pierwsze zdobył klip z utworem „Hera koka hasz LSD” w wykonaniu Karoliny Czarneckiej.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://gadzetomania.pl/56674,tak-to-jest-powod-do-dumy-polski-pies-pajak-rzadzi-swiatowym-internetem

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://gadzetomania.pl/56674,tak-to-jest-powod-do-dumy-polski-pies-pajak-rzadzi-swiatowym-internetem