Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Trzy kolejne Sokoły polecą ze Świdnika do Hiszpanii

Gospodarka

Spółka PZL Świdnik otrzymała kontrakt na dostawę trzech śmigłowców W-3A Sokół w wersji przeciwpożarowej hiszpańskiej spółce HASA, informuje portal „Defence24.pl”. Kontrakt podpisany został w ubiegłym tygodniu.
Spółka Hasa, która zajmuje się między innymi ratownictwem medycznym oraz gaszeniem pożarów ma już 13 polskich śmigłowców. Do zwalczania pożarów wykorzystywanych jest już ponad 20 śmigłowców Sokół w Hiszpanii, Portugalii i Chile. Śmigłowce ze Świdnika w różnych wersjach latają w ponad 10 krajach świata. Zakłady PZL Świdnik wyprodukowały dotąd prawie 180 sokołów. Sokoły w zmodernizowanym wariancie W-3PL Głuszec są wykorzystywane w Wojsku Polskim.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/news_uganda-kupuje-polski-smiglowiec-sokol

Udostępnij

Blisko połowa firm powstających w Polsce powstaje z przymusu

Gospodarka biznes Global Entrepreneurship Monitor lek niepowodzenie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przymus

Są to firmy rejestrowane jako indywidualna działalność gospodarcza, których założenia wymagają pracodawcy, żeby nie zatrudniać pracowników, a płacić im jako firmom zewnętrznym. Formalnie przedsiębiorców, a w rzeczywistości pracowników jest w Polsce 47,4 proc. wszystkich uruchomiających działalność gospodarczą. Jest wynik najwyższy w Europie, podaje raport Global Entrepreneurship Monitor przygotowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, średnia unijna wynosi 22,7 proc.
O założeniu własnej firmy myśli 20 proc. Polaków, trzy lata temu wskaźnik ten wynosił 27 proc. Nie zakłada własnego interesu z lęku, że to się nie uda 56 proc. Jest to jeden z trzech najgorszy wyników w Europie; bardziej niż Polacy lękają się porażki we własnym biznesie Włosi i Grecy.
Pogląd, że własna działalność gospodarcza jest dobrą drogą do życiowego powodzenia wyznaje 67 proc. Polaków. Przed trzema laty uważało tak 73 proc.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18006546/polska-kraj-biznesmenow-z-przymusu-alarmujace-wyniki-badan

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/18006546/polska-kraj-biznesmenow-z-przymusu-alarmujace-wyniki-badan