Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Polak został sędzią Międzynarodowego Trybunału Karnego

Świat

Profesor Piotr Hofmański jest pierwszym Polakiem w historii, który został sędzią Międzynarodowego Trybunału Karnego. Jego kadencja potrwa przynajmniej do 2024 roku. Wybory odbyły się w Nowym Jorku. Polak uzyskał 2/3 głosów uprawnionych do głosowania państw. Międzynarodowy Trybunał Karny zajmuje się sądzeniem osób oskarżonych o popełnienie najcięższych zbrodni międzynarodowych. Siedzibą Trybunału jest Haga.

Hofmański to jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów w dziedzinie procedury karnej w Polsce. Początki jego kariery sędziowskiej sięgają 1994 roku, kiedy to został sędzią Sądu Apelacyjnego w Białymstoku. Od 1996 roku pełni funkcję sędziego Izby Karnej Sądu Najwyższego. Tytuł profesora nauk prawnych otrzymał rok później. W ciągu 35 lat kariery naukowej dał się poznać jako wybitny uczony. Jest autorem ponad 200 publikacji dotyczących kwestii materialnego i procesowego prawa karnego. Jest również współautorem i redaktorem m.in. Komentarza do Kodeksu Postępowania Karnego oraz redaktorem dzieła System Prawa Karnego Procesowego w Polsce.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/477469,polak-prof-piotr-hofmanski-sedzia-miedzynarodowego-trybunalu-karnego.html

Udostępnij

Raport CIA w sprawie więzień: blue leżało w Polsce

Świat CIA polska raport terroryści więziene

Polska nie została wymieniona w streszczeniu raportu w sprawie więzień CIA poza granicami USA., który został wczoraj opublikowany, ale eksperci nie mają wątpliwości: ośrodek określany tam jako „blue” to miejsce w Polsce. Raport ujawnia, że agencji CIA w tajnych więzieniach poza granicami USA torturowali więźniów bez zgody władz USA i wbrew prawu.
Polska miała dostać od USA 15 mln dolarów w zamian za tajne więzienie CIA na swym terytorium. W 2005 roku „Washington Post” opublikował artykuł, opisujący kraje wschodnioeuropejskie, w których mieli być przetrzymywani i torturowani więźniowie. Gazeta napisała o zeznaniach dwóch Saudyjczyków, którzy twierdzą, że byli więzieni w Polsce. W lipcu tego roku Europejski Trybunał Praw Człowieka nakazał Polsce zapłacić po 100 tys. euro zadośćuczynienia za naruszenie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka dwóm terrorystom – Palestyńczykowi Abu Zubajdzie i Saudyjczykowi Abd al-Rahim al-Nashiriemu. Polska odwołała się od tego wyroku.
– Po tym raporcie prokurator generalny nie musi już czekać na pomoc prawną z USA, bo tę pomoc właśnie otrzymał poprzez ten raport – powiedział wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka Adam Bodnar. – I można wreszcie skierować akt oskarżenia i wniosek do Komisji odpowiedzialności konstytucyjnej.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17996658/kraj-blue-w-raporcie-ws-wiezien-cia-to-polska-nie-ma-watpliwosci-za-pieniadze-zlamalismy-konstytucje

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17996658/kraj-blue-w-raporcie-ws-wiezien-cia-to-polska-nie-ma-watpliwosci-za-pieniadze-zlamalismy-konstytucje