Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Wnioski o umorzenie lub rozłożenie na raty abonamentu

Finanse

masowo napływają do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). – Przewidujemy, że do końca roku wpłynie do nas ponad 110 tys. listów w tej sprawie – powiedziała rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska. Rocznie urzędnicy KRRiT są w stanie rozpatrzyć około 35 tys. podań, tymczasem w roku 2013 było ich 124 tysiące, a rok wcześniej ponad 87 tysięcy.
Tak wielka liczba wniosków bierze się stąd że Poczta Polska wyszukuje osoby, które przestały płacić w 2008 r., czyli po tym jak rząd zapowiedział zniesienie abonamentu i domaga się zapłaty. Zaległości tych osób naliczone wraz z odsetkami i opłatą za egzekucję sięgają kwoty 1800 zł.
Abonent otrzymuje wówczas zawiadomienie o obowiązku do uregulowania długu, jeśli nie zapłaci, dostaje upomnienie, a jeśli nadal nie płaci, poczta wysyła zawiadomienie do urzędu skarbowego w celu egzekucji zobowiązania. W 2013 r. zaległe opłaty stanowiły ponad 56 proc., a w tym roku już 59 proc wszystkich opłat abonamentowych zebranych przez Pocztę Polską.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/840461,fiskus-zajmuje-emerytury-za-niezaplacony-abonament-rtv.html

Udostępnij

Połowę dziecięcych pieniędzy wzięli organizatorzy

Finanse domy dziecka dzieci góra grosza pieniądze twarzystwo nasz dom zbiórka pieniędzy

Z 2.608.437 zł zebranych przez uczniów i przedszkolaków podczas Akcji „Góra Grosza”, domy dziecka dostały 1.337. 917 zł. U organizatora akcji Towarzystwa Nasz Dom zostało 370.855 zł jako rezerwa. Koszty wyniosły 899.664, w tym określone jako „administracyjne” – 206.066 zł.
Dzieci z 42 tysięcy szkół i przedszkoli zbierały groszówki, dwugroszówki i pięciogroszówki wierząc, że są to pieniądze dla dzieci z domów dziecka.
„Zaskakujące jest to, jak szybko rosną koszty prowadzenia zbiórki, pisze „Dziennik.pl”. W pierwszej edycji darczyńcy ofiarowali 1,3 mln zł, a wydatki zamknęły się kwotą zaledwie 70 tys. zł. W zeszłym roku ofiarowano o blisko 80 proc. więcej, podczas gdy koszty urosły aż o 1200 proc.”

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/477227,akcja-gora-grosza-w-szkolach-i-przedszkolach-kosztowala-fortune.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/477227,akcja-gora-grosza-w-szkolach-i-przedszkolach-kosztowala-fortune.html