Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Coraz szybciej topnieją lodowce Zachodniej Antarktydy

Nauka i Technologie

Rośnie tempo, w jakim roztapiają się lodowce nad Morzem Amundsena. Zdaniem badaczy z NASA i Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine w ciągu ostatniej dekady proces ten przyspieszył trzykrotnie, a średnio tylko w tym wybranym, zachodnim zakątku Antarktydy do morza spływa 84 mld ton wody, czyli mniej więcej tyle, co połowa masy Mount Everestu.

Opublikowane dane są wynikiem 21 lat obserwacji, w czasie których wykorzystano pomiary satelitarne, wykonywane z powietrza oraz naziemne. Zdaniem badaczy Zachodnia Antarktyda należy do najszybciej ogrzewających się rejonów świata.

Wśród naukowców nie ma jednak zgody co do wpływy topnienia lodowców w tym rejonie na globalny poziom morza. W raporcie z Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu pojawiają się jednak szacunki, że do końca wieku średni poziom morza podniesie się o około 1 m. Gdyby stopniały wszystkie lodowce Antarktydy, woda podniosłaby się o około 7 metrów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75400,17093526,Zachodnia_Antarktyda_rozplywa_sie_coraz_szybciej.html

Udostępnij

Ocieplenie klimatu będzie kosztować więcej, niż sądzono

Nauka i Technologie Dwutlenek węgla efekt cieplarniany Gazy cieplarniane klimat Ocieplenie klimatu ONZ Plony Program Środowiskowy ONZ rolnictwo UNEP zmiany klimatyczne

Koszty zmian klimatycznych do 2050 roku wyniosą – w przypadku krajów rozwijających się – nawet 500 mld dolarów, szacuje nowy raport Programu Środowiskowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP). Jest to kwota wielokrotnie wyższa od szacowanych wcześniej 70 – 100 mld dolarów.

Szacunki te są istotne ze względu na odbywającą się w Peru 20. rundę negocjacji klimatycznych, w czasie których społeczność międzynarodowa usiłuje porozumieć się, kto powinien ponosić wydatki, związane z niekorzystnym wpływem globalnego ocieplenia.

Bogate państwa zadeklarowały do tej pory kwotę 100 mld dolarów, które będą wypłacane do 2020 roku, pomagając zwalczać skutki takich zjawisk, jak podnoszenie się poziomu oceanów, fale upałów czy anomalie, związane z opadami. Dotyczy to również wahań poziomu plonów – jak szacuje Bank Światowy wzrost temperatury o dwa stopnie spowoduje, że tylko w Brazylii plony pszenicy spadną o połowę, a produkcja soi o 30 do 70 proc.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://energetyka.wnp.pl/onz-koszty-ocieplenia-klimatu-beda-wyzsze-niz-przewidywano,240063_1_0_0.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://energetyka.wnp.pl/onz-koszty-ocieplenia-klimatu-beda-wyzsze-niz-przewidywano,240063_1_0_0.html