Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Dwaj zakładnicy zginęli podczas próby uwolnienia

Świat

Amerykański dziennikarz Luke Somers i nauczyciel z RPA Pierre Korkie zginęli dziś rano podczas akcji uwalnianiach ich z rąk dżihadystów z Al Kaidy przeprowadzonej przez amerykańskich i jemeńskich żołnierzy. Wczoraj Al Kaida opublikowała film z Luke Somersem grożąc zabiciem go, jeśli Amerykanie w ciągu trzech dni nie spełnią jej żądań. Nieudana akcja przeprowadzona została w miejscowości Wadi Abdan Al Daqqar w prowincji Shabwa w Jemenie.
Było wiele istotnych powodów by wierzyć, że życie pana Somersa było w bezpośrednim niebezpieczeństwie – uzasadnił decyzję o przeprowadzeniu akcji sekretarz obrony USA Chuck Hagel, który złożył już rezygnację ze stanowiska i od 24 listopada jego funkcję przejmie Ashton Carter.
33-letni fotoreporter Luke Somers został porwany we wrześniu 2013 roku, przed kilkoma miesiącami żołnierze amerykańskich sił specjalnych próbowali go odbić, ale okazało się, że nie ma go w miejscy wskazanym przez wywiad.
Władze jemeńskie podały, że w akcji zginęło 10 terrorystów.

Al-kaida to sunnicka organizacja posługująca się terroryzmem, stworzona w 1988 roku przez Abdallaha Azzama w celu przeciwstawiania się radzieckiej napaści na Afganistan. Potem przekształciła się w ugrupowanie, którego głównym celem stało się zwalczanie wpływów Zachodu w krajach muzułmańskich. Najprawdopodobniej działa jako sieć ugrupowań terrorystycznych na całym świecie. Ugrupowania Al-kaidy nie tworzą struktury, ale opierają się na luźnych związkach. Dzięki temu likwidacja lub infiltracja któregokolwiek nie zagraża bezpieczeństwu całej organizacji. Nie ma jakichkolwiek danych dotyczących liczebności organizacji. Wśród zachodnich analityków pojawiają się glosy kwestionujące istnienie Al-kaidy. Czytaj więcej o: Al-Kaida».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/luke-somers-nie-zyje-amerykanin-zginal-podczas-akcji-odbicia-w-jemenie,496234.html

Udostępnij

Pół miliona Filipińczyków uciekło z domów przed tajfunem

Świat filipiny Hagupit Haiyan lawiny błotne tajfun ulewa wiatr

który według zapowiedzi meteorologów ma dziś uderzyć we wschodnie wybrzeże kraju. Według władz tajfun Hagupit zagraża 47 z 81 prowincji Filipin. Tajfun, któremu towarzyszyć mają ulewy spowodować może lokalne powodzie i podtopienia oraz osunięcia ziemi i lawiny błotne, ostrzegają władze. Odwołane zostały loty samolotów.
Według filipińskich służb meteorologicznych (PAGASA) siła wiatru tajfunu wynosiła dziś w porywach 230 km na godzinę. Amerykańscy meteorolodzy szacują prędkość podmuchów wiatru na 296 km na godzinę.
Rocznie od czerwca do listopada do wysp Filipin dociera od  15 do 20 tajfunów. Ostatni wielki tajfun Haiyan w listopadzie 2013 roku zabił 6,3 tys. osób, ponad tysiąc uznano za zaginione. Obecny tajfun amerykańskie służby meteorologiczne nazywają supertajfunem.

Al-kaida to sunnicka organizacja posługująca się terroryzmem, stworzona w 1988 roku przez Abdallaha Azzama w celu przeciwstawiania się radzieckiej napaści na Afganistan. Potem przekształciła się w ugrupowanie, którego głównym celem stało się zwalczanie wpływów Zachodu w krajach muzułmańskich. Najprawdopodobniej działa jako sieć ugrupowań terrorystycznych na całym świecie. Ugrupowania Al-kaidy nie tworzą struktury, ale opierają się na luźnych związkach. Dzięki temu likwidacja lub infiltracja któregokolwiek nie zagraża bezpieczeństwu całej organizacji. Nie ma jakichkolwiek danych dotyczących liczebności organizacji. Wśród zachodnich analityków pojawiają się glosy kwestionujące istnienie Al-kaidy. Czytaj więcej o: Al-Kaida».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17956822/pol-miliona-filipinczykow-ucieklo-przed-tajfunem-hagupit-odwolano-loty

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17956822/pol-miliona-filipinczykow-ucieklo-przed-tajfunem-hagupit-odwolano-loty