Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Niemcy: Opel zamyka fabrykę w Bochum po 52 latach

Gospodarka

Dziś z taśmy zjechał ostatni samochód, pieniądze z jego sprzedaży będą przeznaczone na cele charytatywne. Opel należy do amerykańskiego koncernu General Motors (GM). Firma przynosi straty, GM chce przywrócić rentowność w 2015 r. Istnienie trzech pozostałych fabryk Opla w Niemczech GM zagwarantował istnienie do 2018 roku.
W fabryce w Bohum pracowało około 3 tys. osób. Zatrudnienie w magazynach części zamiennych Opla znajdzie 700 spośród nich. Pozostali pracować będą przez maksymalnie dwa lata w tak zwanej spółce transferowej, która ma pomoc im w znalezieniu innej pracy.
Bezrobocie w Bohum wynosi 9,4 proc – w całych Niemczech około 6,7 proc. Sześć lat temu zamknięta została w tym mieście fabryka Nokii, która zatrudniała 2300 osób.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/ue/po-52-latach-opel-zamyka-zaklady-w-niemieckim-bochum/bh35s

Udostępnij

Każdy Polak dopłaca do górnictwa 1876 zł rocznie

Gospodarka dotacje górnictwo górnicy kopalnie płace restrukturyzacja węgiel

pisze portal „Money.pl”, w obszernym artykule szukając odpowiedzi na pytanie, dlaczego polskie górnictwo jest tak drogie. Od roku 1990 do 2012 kopalnie węgla pochłonęły 170 miliardów zł rządowych dotacji, które w dużej części zostały przeznaczone na wynagrodzenia, renty i emerytury górników. W tym roku Sejm zatwierdził kolejną pomoc.
Zdaniem ekspertów przyczyną nierentowności polskich kopalń – poza wynagrodzeniami i przywilejami tworzącymi połowę wszystkich kosztów wydobycia – są z jednej strony spadające ceny węgla, z drugiej warunki wydobycia. Ceny spadają od wielu lat, obecnie tona węgla kosztuje od 67 do 74 dolarów, przed trzema laty kosztowała 120 dol. Polskie kopalnie szczególnie źle to znoszą, bo węgiel wydobywany jest tu z dużych głębokości, a to jest kosztowne; konkurencje wygrywają powstające w świecie znacznie tańsze kopalnie odkrywkowe.
Żaden rząd dotąd nie odważył się na restrukturyzację górnictwa, bojąc się protestów. Obecny rząd przedłużył do końca grudnia termin opracowania planu naprawczego.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polskie-gornictwo-dostaje-miliardy-wsparcia,234,0,1670634.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/polskie-gornictwo-dostaje-miliardy-wsparcia,234,0,1670634.html