Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Sejm odrzucił projekt zmian w kodeksie wyborczym

Polska

zaproponowany przez PiS. Najważniejsze zmiany to wprowadzenie przezroczystych urn, zainstalowanie kamer, które nagrywałyby działalność komisji wyborczych oraz możliwość desygnowania do komisji przedstawicieli partii. Ostatnia propozycja była mocno krytykowana. Przed głosowaniem w Sejmie prezes PiS-u Jarosław Kaczyński mówił: – głosowanie w sprawie naszych propozycji będzie testem w Sejmie, kto chce demokracji. -Testem, czy poszczególne siły polityczne w Polsce chcą uczciwych wyborów, takich, które nie będą budziły wątpliwości, czy też nie chcą (..) po to, by nie stracić władzy.
Odpowiedzią na projekt PiS-u był wniosek o odrzucenie go złożony przez Platformę Obywatelską. Sejm większością głosów 232 posłów przeciw 184 odrzucił projekt zmian.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/projekt-pis-w-sprawie-zmian-w-kodeksie-wyborczym-odrzucony,495954,s.html

Udostępnij

Prezydent powołał nowych sędziów PKW

Polska Bronisław Komorowski Naczelny Sąd Administracyjny Państwowa Komisja Wyborcza PKW powołanie sąd najwyższy sędziowie trybunał konstytucyjny Wybory samorządowe 2014

Skład komisji zmienił się prawie w całości. Pozostał tylko Wiesław Kozielewicz, który od niedawna pełni swoją funkcję. Nowi sędziowie to Wiesław Błuś i Krzysztof Strzelczyk z Sądu Najwyższego, Arkadiusz Despot-Mładanowicz, Wojciech Kręcisz i Sylwester Marciniak z Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz prof. Zbigniew Cieślak, Wojciech Hermeliński i Janusz Niemcewicz z Trybunału Konstytucyjnego. Niemcewicz zasiadał już w Państwowej Komisji Wyborczej. Powołał go prezydent Lech Kaczyński w 2010 roku. Podał się do dymisji po tegorocznych wyborach samorządowych razem z resztą składu komisji. Prawdopodobnie o jego ponownym wyborze zadecydowały kompetencje. Był wiceprezesem TK oraz wiceministrem sprawiedliwości. Ponownie do PKW zgłosił go Trybunał Konstytucyjny.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75248,17080156,Prezydent_powolal_nowa_Panstwowa_Komisje_Wyborcza.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75248,17080156,Prezydent_powolal_nowa_Panstwowa_Komisje_Wyborcza.html