Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Boże Narodzenie kosztować będzie średnio 824 złote

Finanse

wynika z badania TNS Polska, przeprowadzonego na zlecenie Związku Banków Polskich. Bez uwzględnienia prezentów przeciętny wydatek na święta wyniesie 486 złotych. Rodziny mające konta bankowe i posługujące się niem na co dzień wydadzą średnio 559 złotych, tych, co kont nie mają albo ich nie używają na co dzień święta kosztować będą średnio 315 złotych. Koszt prezentów wyniesie 338 zł. Polacy najmniej zarabiający – o dochodach nie przekraczających 1500 złotych na rodzinę – średnio wydadzą na święta niewiele ponad 260 złotych. Wydatki rodzin zarabiających ponad 4000 złotych wyniosą około 550 złotych.
Z badań wynika też, że blisko polowa Polaków nie jest skłonna obliczać kosztów świąt, a 45 proc. nie wie jeszcze, ile na święta wyda.
Badanie „Świąteczne i noworoczne plany finansowe Polaków” prowadzone były od 21 do 26 listopada br na grupie 1000 dorosłych Polaków.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.rmf24.pl/raport-boze-narodzenie/najnowsze-fakty-2014/news-badanie-na-tegoroczne-swieta-wydamy-srednio-824-zlote,nId,1569714#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Udostępnij

Bogatych i zamożnych mamy w Polsce 878 tysięcy

Finanse bogactwo dochod majątek zamożność

Gazety i media internetowe piszą o polskich bogaczach powołując się na raport „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2014″ opracowany przez międzynarodową sieć firm zajmujących się audytem, doradztwem podatkowym i gospodarczym KPMG. W 2016 roku liczba takich osób ma w Polsce przekroczyć milion.
Według raporty zamożny Polak to ktoś, kto zarabia ponad 85 tys. zł rocznie, czyli ponad 7 tys. miesięcznie. Bogaty Polak zarabia ponad `14 tys. miesięcznie. Łączny dochód netto bogatych i zamożnych wynosi 141 mld zł. Nadal, podkreślają eksperci, poziom zamożności i bogactwa w Polsce wciąż mierzony jest poziomem zarobków, a nie zgromadzonym lub odziedziczonym majątkiem, jak to się dzieje na świecie.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/biedni-polscy-bogacze_a19132

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/biedni-polscy-bogacze_a19132