Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Przyznajcie się teraz, potem będzie gorzej

Gospodarka

Do ujawnienia wszelkich zmów ograniczających konkurencję przed 18 stycznia przyszłego roku zachęca przedsiębiorców prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Adam Jasser w liście otwartym. 18 stycznia wchodzi w życie nowelizacja przepisów antymonopolowych. Nowe przepisy przewidują osobistą odpowiedzialność zarządzających przedsiębiorstwami za zmowy kartelowe, na przykład za zmowę cenową. Kary mogą wynieść do 2 mln zł, a okres przedawnienia będzie wydłużony z jednego roku do pięciu lat.
Prezes Jasser w liście przypomina, że przedsiębiorcy, którzy dziś uczestniczą w kartelach, mogą skorzystać z programu łagodzenia kar (tzw. leniency). Tym, którzy zrobią to przed 18 stycznia mogą, zapewnia prezes, liczyć na „otwarte podejście Urzędu”.
Przedsiębiorca, który chciałby skorzystać z programu łagodzenia kar może złożyć formalny wniosek osobiście w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, pracownikowi UOKiK do protokołu, pocztą, faksem, a także e-mailem na adres: leniency@uokik.gov.pl. Odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące programu, nawet anonimowe, udzielają prawnicy UOKiK pod numerem telefonu: 22 55 60 555.

Leniency (ang. łagodność, pobłażliwość) to instytucja prawa, polegająca na możliwości zmniejszenia lub uniknięcia przez przedsiębiorstwo kary pieniężnej, nakładanej przez odpowiedni organ za udział w porozumieniu naruszającym konkurencję na rynku. Warunkiem uniknięcia odpowiedzialności jest dobrowolna współpraca z organem i ujawnienie informacji o porozumieniu, zanim organ uzyska o nim wiarygodną wiadomość. Czytaj więcej o: leniency».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/lifestyle/biznesmeni-sami-donosza-o-zmowach-cenowych_a141

Udostępnij

Bułgaria żąda odszkodowania za South Stream

Gospodarka Borisow bułgaria gazociąg gazociąg południowy odszkodowanie putin rosja South Stream

informuje rosyjska agencja Itar-Tass. Jak pisaliśmy, Rosja zrezygnowała z budowy gazociągu południowego, który dostarczałby gaz Europie omijając Ukrainę. Według projektu gazociąg przebiegać miał przez Bułgarię. Podczas zaplanowanych na 9 grudnia konsultacji Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi w sprawach energetycznych, premier Bułgarii Bojko Borisow ma zażądać od Brukseli przyznania odszkodowania z tytułu utraconych korzyści. Ogłaszając rezygnację z budowy gazociągu Południowego prezydent Rosji Władimir Putin powiedział w poniedziałek, że Bułgaria traci 400 mln euro za transfer gazu.
Rzeczniczka prasowa Komisji Europejskiej Anny-Kaisy Itkonen we wtorek oznajmiła, że nie ma podstaw prawnych do wypłacania odszkodowań za niezrealizowany projekt budowy gazociągu.

Leniency (ang. łagodność, pobłażliwość) to instytucja prawa, polegająca na możliwości zmniejszenia lub uniknięcia przez przedsiębiorstwo kary pieniężnej, nakładanej przez odpowiedni organ za udział w porozumieniu naruszającym konkurencję na rynku. Warunkiem uniknięcia odpowiedzialności jest dobrowolna współpraca z organem i ujawnienie informacji o porozumieniu, zanim organ uzyska o nim wiarygodną wiadomość. Czytaj więcej o: leniency».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/Bulgaria-za-namowa-Putina-chce-zazadac-od-Brukseli-odszkodowania-za-South-Stream_a19116

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/Bulgaria-za-namowa-Putina-chce-zazadac-od-Brukseli-odszkodowania-za-South-Stream_a19116