Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Bułgaria żąda odszkodowania za South Stream

Gospodarka

informuje rosyjska agencja Itar-Tass. Jak pisaliśmy, Rosja zrezygnowała z budowy gazociągu południowego, który dostarczałby gaz Europie omijając Ukrainę. Według projektu gazociąg przebiegać miał przez Bułgarię. Podczas zaplanowanych na 9 grudnia konsultacji Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi w sprawach energetycznych, premier Bułgarii Bojko Borisow ma zażądać od Brukseli przyznania odszkodowania z tytułu utraconych korzyści. Ogłaszając rezygnację z budowy gazociągu Południowego prezydent Rosji Władimir Putin powiedział w poniedziałek, że Bułgaria traci 400 mln euro za transfer gazu.
Rzeczniczka prasowa Komisji Europejskiej Anny-Kaisy Itkonen we wtorek oznajmiła, że nie ma podstaw prawnych do wypłacania odszkodowań za niezrealizowany projekt budowy gazociągu.

Gazociąg Południowy to projektowana 900-kilometrowa magistrala gazowa o przepustowości 63 mld m³, która ma połączyć po dnie Morza Czarnego bezpośrednio wybrzeże Rosji i Bułgarii. Pierwszą nitką gazociągu Gazprom zamierza przesyłać gaz do Serbii, Węgier, Słowenii i Austrii. Gazociąg ma być budowany przez spółkę South Stream utworzoną w czerwcu w czerwcu 2007 roku przez Gazprom i włoski koncern ENI, Do spółki przyłączył się także francuski koncern energetyczny EDF. Gazociąg Południowy razem ze zbudowanym już Gazociągiem Północnym, poprowadzonym po dnie Morza Bałtyckiego, miały pozwolić na ominięcie krajów tranzytowych z Europy Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja) i Wschodniej (Estonia, Łotwa, Litwa, Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Rumunia). 19 sierpnia 2014 Bułgaria zawiesiła przygotowania do budowy Gazociągu Południowego w wyniku zastrzeżeń Komisji Europejskiej. Czytaj więcej o: gazociąg południowy».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/Bulgaria-za-namowa-Putina-chce-zazadac-od-Brukseli-odszkodowania-za-South-Stream_a19116

Udostępnij

Unia Europejska nie wesprze budowy trasy Via Carpathia

Gospodarka europoseł Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego petycja PiS po Unia Europejska via carpathia

która ma przez Polskę łączyć północ Europy z południem. Na wniosek europosłów Platformy Obywatelskiej Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego zadecydowała o zamknięciu petycji dotyczącej tej trasy. Trasa miała prowadzić od Kłajpedy na Litwie do Salonik w Grecji. Byłaby konkurencyjna dla niemieckich autostrad z północy na południe.
W Polsce Via Carpathia ma liczyć 683 km i wieść od Budziska na granicy polsko-litewskiej przez Suwałki,Augustów, Raczki, Korycin, Knyszyn, Dobrzyniewo Duże, Choroszcz, Siemiatycze, Lublin, Nisko, Rzeszów do Barwinka na granicy polsko-słowackiej.
W projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 znalazło się 205 km odcinków tej drogi. Wcześniej wyremontowanych zostało kilka odcinków trasy, łącznie około 21 km.
– Polskimi rękami zamknięto cenną inicjatywę budowy drogi, która poprawiłaby dostępność komunikacyjną naszego kraju – mówi europoseł Tomasz Poręba z Prawa i Sprawiedliwości, który promował budowę Via Carpathia.

Gazociąg Południowy to projektowana 900-kilometrowa magistrala gazowa o przepustowości 63 mld m³, która ma połączyć po dnie Morza Czarnego bezpośrednio wybrzeże Rosji i Bułgarii. Pierwszą nitką gazociągu Gazprom zamierza przesyłać gaz do Serbii, Węgier, Słowenii i Austrii. Gazociąg ma być budowany przez spółkę South Stream utworzoną w czerwcu w czerwcu 2007 roku przez Gazprom i włoski koncern ENI, Do spółki przyłączył się także francuski koncern energetyczny EDF. Gazociąg Południowy razem ze zbudowanym już Gazociągiem Północnym, poprowadzonym po dnie Morza Bałtyckiego, miały pozwolić na ominięcie krajów tranzytowych z Europy Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja) i Wschodniej (Estonia, Łotwa, Litwa, Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Rumunia). 19 sierpnia 2014 Bułgaria zawiesiła przygotowania do budowy Gazociągu Południowego w wyniku zastrzeżeń Komisji Europejskiej. Czytaj więcej o: gazociąg południowy».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Via-Carpathia-nie-powstanie-PE-zamyka-petycje-w-sprawie-budowy-7226210.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Via-Carpathia-nie-powstanie-PE-zamyka-petycje-w-sprawie-budowy-7226210.html