Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Wólka Kosowska: największy hurtowy bazar towarów z Azji

Gospodarka

„Centrum handlu towarami azjatyckimi w Wólce Kosowskiej to państwo w państwie. Działa tu kilka tysięcy spółek, lokale gastronomiczne, usługowe, instytucje finansowe, a nawet własna agencja ochrony. Problemy z wejściem na ten teren mają wszystkie służby, bo formalnie jest to teren prywatny”, pisze portal „Forsal.pl” w obszernym tekście na temat bazaru.
W największym w Polsce centrum handluje się nie tylko legalnymi towarami, ale i żywnością wwożoną do Polski bez badań sanitarnych, przeznaczoną dla orientalnych restauracji i barów. W ostatni piątek, jak pisaliśmy, straż graniczna znalazła tam mięso niewiadomego pochodzenia. Według straży była to tona mięśa, według sanepidu 300 kilogramów.
Straż Graniczna (SG) twierdzi, że odbywa się tu również handel alkoholem z przemytu, papierosami bez akcyzy i podróbkami markowych produktów. Pod koniec października straż graniczna skonfiskowała ubrania, obuwie i kosmetyki o wartości 22 mln zł. Tylko w tym roku SG przeprowadziła na terenie Wólki Kosowskiej 33 kontrole, w wyniku których zatrzymano 43 osoby, w tym 36 cudzoziemców.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/839128,azjatyckie-panstwo-pod-warszawa-czyli-co-tak-naprawde-dzieje-sie-wolce-kosowskiej.html

Udostępnij

Francja: demonstracje protestacyjne właścicieli firm

Gospodarka demonstracja Główny Urząd Statystyczny kary małe i średnie przedsiębiorstwa podatki właściciele firm

Około 6 tys. właścicieli firm demonstrowało wczoraj w Paryżu, około 4 tysięcy w Tuluzie przeciw „polityce, która stale tłamsi przedsiębiorstwa różnej wielkości przez nagromadzenie obciążeń, podatków, ograniczeń i kar”, informuje francuska Konfederacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw (CGPME). Zdaniem policji demonstrantów było znacznie mniej.
Tydzień protestów przeciw polityce rządu proklamowały trzy francuskie stowarzyszenia przedsiębiorców: CGPME, Medef i UPA. Żądają odblokowania gospodarki. Zdaniem przedsiębiorców małe i średnie firmy są tłamszone przez państwowe urzędy, a kolejne zmiany przepisów ograniczają swobody gospodarcze.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szefowie-firm-demonstruja-przeciw-duszeniu-gospodarki-3247114.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szefowie-firm-demonstruja-przeciw-duszeniu-gospodarki-3247114.html