Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Konsumpcja napędza polską gospodarkę

Gospodarka

Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, twierdzi „Puls Biznesu”, w którym w ciągu dziesięciu lat nie zdarzył się ani jeden kwartał ze spadkiem konsumpcji. Statystyczny Polak kupuje w tym roku o 32 procent więcej dóbr i usług niż w roku 2005. Druga na liście wzrostu konsumpcji w tym okresie Rumunia odnotowała wzrost o 25 proc., a trzecia Słowacja o 23 proc. Wydatki polskich gospodarstw domowych wzrosły w trzecim kwartale tego roku o 3,2 proc. w porównaniu z III kwartałem roku ubiegłego.
Nominalnie Polak wydaje na konsumpcję 26,1 tys. zł rocznie. Wydatki na ten sam cel statystycznego mieszkańca Unii Europejskiej wynoszą 12,9 tys. euro, czyli około 54 tys. zł. Nawet uwzględniając niższy u nas poziom cen, polskie wydatki stanowią 76 proc. średniej, tyle, co portugalskie. Wśród krajów Europy środkowo-wschodniej zajmujemy trzecie miejsce za Litwą – tam konsumpcja wynosi 78 proc. europejskiej i Słowenią – 77 proc.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/gospodarka/konsumpcja-napedza-nam-gospodarke-jestesmy-liderem-w-unii-europejskiej_a19044

Udostępnij

Rosnieft zwiększył udziały w niemieckiej rafinerii

Gospodarka bezpieczeństwo pern przyjaźń rafineria ropa Rosnieft

zwiększając też bezpieczeństwo energetyczne Polski. Niemiecka rafineria w Schwedt zaopatrywana jest w rosyjską ropę dostarczaną przez ropociąg Przyjaźń, którym zarządza polska państwowa spółka PERN. I rurociąg , i rafineria powstały w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Tym samym rurociągiem dostarczana jest ropa do polskich rafinerii, a więc ewentualne przerwanie lub ograniczenie dostaw zagrażać będzie również rafinerii w znacznej części należącej do Rosnieftu.
Niemiecka rafineria w Schwedt jest własnością międzynarodowego konsorcjum PCK Rafinerie GmbH, w którym Rosnieftu  miał 37,5 proc. udziałów. Teraz Rosnieft kupił jeszcze 16,67 proc. od francuskiej firmy Total. Europejskie sankcje nałożone na rosyjskie konsorcjum nie dotyczą kupowania i sprzedaży aktywów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/analiza_rosjanie-inwestuja-w-niemiecka-rafinerie-skorzysta-polski-sektor-naftowy

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.defence24.pl/analiza_rosjanie-inwestuja-w-niemiecka-rafinerie-skorzysta-polski-sektor-naftowy