Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Strajki lotnicze w Portugalii i Niemczech

Europa

Portugalskie linie lotnicze TAP strajkowały w niedzielę. W poniedziałek protest rozpoczęli piloci Lufthansy. Pracownicy w Portugalii domagali się poprawy warunków zatrudnienia już od miesiąca. Pierwszy strajk przeprowadzili 30 października, kolejne 1 listopada i w minioną niedzielę. Następny jest zaplanowany już na wtorek. Według związkowców władze TAP nie wykazują chęci do rozmów. Każdy dzień protestu kosztuje spółkę około 5 milionów euro.
Dziś o godzinie 3 rozpoczęli protest również piloci niemieckiego przewoźnika Lufthansy. Zakończą go dopiero o 23:59 we wtorek. W Niemczech pracownicy linii lotniczych strajkowali już 8 razy w ciągu pół roku. Spółka poniosła z tego powodu 160 milionów euro strat. Tym razem żądania strajkujących dotyczą zachowania przywilejów emerytalnych i podwyżki wynagrodzeń.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1305358,Lotnicze-strajki-w-Europie-Samoloty-uziemione-loty-odwolane

Udostępnij

W Mołdawii trwają wybory parlamentarne

Europa badania opinii publicznej blok proeuropejski blok prorosyjski mołdawia sąd najwyższy Unia Europejska wybory parlamentarne

O zwycięstwo walczą dwa przeciwne sobie bloki – jeden opowiada się za dalszym zbliżeniem z Unią Europejską, a drugi optuje za zwróceniem się w stronę Rosji. Niedzielne wybory zdecydują o kierunku polityki Kiszyniowa na najbliższe lata. Komentatorzy polityczni zwracają uwagę, że bez względu na to, który blok wygra, każdy z nich może mieć poważny problem z powołaniem stabilnej koalicji rządowej.
Kilka dni przed rozpoczęciem głosowania, jak podawaliśmy, Sąd Najwyższy utrzymał wcześniejszą decyzję o wykluczeniu z wyborów ugrupowania Patria. Jest to partia prorosyjska, która finansowana jest z zagranicy, co w Mołdawii jest nielegalne. Badania opinii publicznej w Mołdawii wskazują, że 40 procent obywateli tego kraju opowiada się za integracją z UE, ale dokładnie tyle samo osób chce przyłączenia się do rosyjskiej Unii Celnej.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1304884,Wybory-parlamentarne-w-Moldawii-Zdecyduja-czy-kraj-obierze-kurs-na-Rosje-czy-na-Europe

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1304884,Wybory-parlamentarne-w-Moldawii-Zdecyduja-czy-kraj-obierze-kurs-na-Rosje-czy-na-Europe