Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Kurs franka nie wzrośnie po dzisiejszym referendum

Finanse

twierdzą analitycy, wbrew mediom, które od kilku dni ostrzegają kredytobiorców we frankach szwajcarskich, że raty kredytów wzrosną. Na wniosek Partii Ludowej, Szwajcarzy zdecydują dziś czy ich bank centralny powinien przynajmniej 20 procent swoich rezerw trzymać w złocie. Gdyby to uchwalili, twierdzą media, kurs franka mógłby zrosnąć do 4 zł.
Ostatnie sondaże wskazują jednak, że zwolenników częściowego powrotu do złota jako parytetu waluty jest w Szwajcarii mniej niż przeciwników. Ponadto – „Forsal.pl” przedstawia opinię głównej ekonomistki Banku Pocztowego Moniki Kurtek – rząd Szwajcarii uważa, że wzrost wartości franka osłabi gospodarkę, a bank centralny gotów jest dodrukowywać pieniądze, żeby utrzymać obecną relację franka do euro.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/838602,nie-ma-obaw-o-kurs-franka-referendum-w-szwajcarii-raczej-go-nie-zmieni.html

Udostępnij

Niemcy: budżet bez deficytu, pierwszy od 45 lat

Finanse budżet bundestag cdu deficyt merkel Niemcy spd

Równoważą się wydatki i dochody w budżecie Niemiec na 2015 rok uchwalonym wczoraj przez Bundestag. Ostatnio budżet bez deficytu miały Niemcy w 1969 roku. Zrównoważony budżet zapowiadała rządząca w Niemczech od grudnia 2013 roku koalicji CDU, CSU i SPD z kanclerz Angelą Merkel.
Największe wydatki w budżecie wynoszącym około 300 mld euro rząd Niemiec przeznaczy na cele socjalne: 125,5 mld euro. Na obronność rząd wyda 33 miliardy. Lewicowa opozycja zarzuca rządowi, że traktuje zrównoważenie budżetu jak fetysz i domaga się zwiększenia wydatków.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17851759/co-za-budzet-niemcy-bez-deficytu-pierwszy-raz-od-45-lat

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17851759/co-za-budzet-niemcy-bez-deficytu-pierwszy-raz-od-45-lat