Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Sejm uchwalił zmniejszenie opłat za płacenie kartą

Finanse

Opłata pobierana przez organizację kartową za transakcje przeprowadzane z użyciem karty kredytowej wynieść może od nowego roku najwyżej 0,3 procent procent, a karty debetowej – 0,2 procent wartości transakcji. Ustawę poparły wszystkie kluby sejmowe. Poprzednie ustawowe zmniejszenie opłat intercharge Sejm uchwalił w lipcu. W rezultacie, jak pisaliśmy, banki zaczęły podwyższać opłaty za karty i konta, żeby zrekompensować mniejsze zyski na transakcjach opłacanych kartami.
Przedstawiając Sejmowi ustawę poseł sprawozdawca Wincenty Elsner SLD mówił, że po wejściu w życie nowelizacji wydatki na obsługę kart ponoszone przez przedsiębiorców i konsumentów rok rocznie zmniejsza się o miliard złotych. Według niego od 1 stycznia przyszłego roku Polska będzie mieć najniższe w Unii Europejskiej stawki. Jeszcze niedawno w Polsce obowiązywała najwyższa w Europie opłata w wynosząca 1,6 procent wartości transakcji.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/476464,sejm-uchwalil-kolejna-obnizke-interchange.htmlji.

Udostępnij

Nowa metoda ataku na klientów mBanku

Finanse atak Internet konto mbank multibank

zarządzających kontem przez Internet. Przestępcy znów próbują podmienić numer telefonu komórkowego klienta na swój. Jeśli im się to powiedzie, będą dostawać esemesowe kody umożliwiające dysponowanie gotówką na koncie. O tak przeprowadzonych próbach ataku poinformował mBank.
Zaatakowany właściciel konta po zalogowaniu się dostaje komunikat o konieczności potwierdzenia telefonicznego numeru kontaktowego albo komunikat o zmianie numeru, z którego bank będzie wysyłać kody do autoryzacji transakcji. W obydwóch przypadkach komunikat kończy się prośbą o wysłanie esemesa.
Komunikat taki jest generowany przez wirusa, który zainfekował wcześniej komputer klienta. W żadnym wypadku, apeluje mBank, nie należy wysyłać esemesów, bo dzięki nim złodzieje poznawszy numer telefonu klienta, będą mogli podmienić go na swój.
Jest już druga próba zdobycia numerów telefonicznych, pod które klienci dostają kody do autoryzacji. W sierpniu klienci otrzymywali fałszywe maile podpisane przez dział windykacji. Maile zawierały wirusa podmieniającego numery telefonów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowy-typ-ataku-na-klientow-mBanku-dawnego-MultiBanku-7225457.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowy-typ-ataku-na-klientow-mBanku-dawnego-MultiBanku-7225457.html