Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Nowa metoda ataku na klientów mBanku

Finanse

zarządzających kontem przez Internet. Przestępcy znów próbują podmienić numer telefonu komórkowego klienta na swój. Jeśli im się to powiedzie, będą dostawać esemesowe kody umożliwiające dysponowanie gotówką na koncie. O tak przeprowadzonych próbach ataku poinformował mBank.
Zaatakowany właściciel konta po zalogowaniu się dostaje komunikat o konieczności potwierdzenia telefonicznego numeru kontaktowego albo komunikat o zmianie numeru, z którego bank będzie wysyłać kody do autoryzacji transakcji. W obydwóch przypadkach komunikat kończy się prośbą o wysłanie esemesa.
Komunikat taki jest generowany przez wirusa, który zainfekował wcześniej komputer klienta. W żadnym wypadku, apeluje mBank, nie należy wysyłać esemesów, bo dzięki nim złodzieje poznawszy numer telefonu klienta, będą mogli podmienić go na swój.
Jest już druga próba zdobycia numerów telefonicznych, pod które klienci dostają kody do autoryzacji. W sierpniu klienci otrzymywali fałszywe maile podpisane przez dział windykacji. Maile zawierały wirusa podmieniającego numery telefonów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowy-typ-ataku-na-klientow-mBanku-dawnego-MultiBanku-7225457.html

Udostępnij

Wpływy z podatku VAT mogłyby być wyższe o 31,5 mld zł

Finanse luka podatkowa produkt krajowy brutto PwC vat

uważają specjaliści z firmy doradczej PwC. To kwota podatku, którego nie zapłaciły firmy posługujące się różnymi metodami unikania VAT-u. W tym roku różnica między rzeczywistymi a możliwymi wpływami z VAT-u, zwana luką podatkową, wyniesie w Polsce około 42 mld zł – 2,5 proc. Produktu Krajowego Brutto. Rok wcześniej luka wyniosła 46,8 mld zł – 2,9 proc. PKB.
Według ekspertów z PwC lukę podatkową tworzą przede wszystkim oszustwa podatkowe oraz szara strefa, ale też błędy podatników, nieuczciwa optymalizacja podatkowa, upadłości przedsiębiorstw oraz słaba skuteczność poboru podatków. Całej luki nie da się ich zdaniem zlikwidować, ale można ją ograniczyć o około 31,5 mld zł, twierdzą eksperci, i tyle zwiększyć wpływy z podatku.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/PwC-dochody-z-VAT-mozna-zwiekszyc-o-ok-31-5-mld-zl-3244826.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/PwC-dochody-z-VAT-mozna-zwiekszyc-o-ok-31-5-mld-zl-3244826.html