Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Pół miliona ton jedzenia na śmietniku

Gospodarka

Sklepy spożywcze, których w Polsce jest około 100 tysięcy, wyrzuciły na śmietnik od początku roku blisko 500 tys. ton żywności, w znacznej części nadającej się do spożycia, ale z mijającymi terminami przydatności. Bankom żywności sklepy przekazały jedynie 700 ton, pisze „Dziennik Gazeta Prawna” na płatnych stronach.
W Polsce od 2013 roku od żywności przekazanej na cele charytatywne nie trzeba płacić podatku VAT. Część właścicieli sklepów nie wie o tym i nie przekazuje żywności, żeby uniknąć podatku. Inni nie wiedzą o bankach żywności, jeszcze inni nie chcą ponosić kosztów przekazywania, bo nikt ich nie poinformował, że banki żywności odbierają produkty ze sklepów własnym transportem.
Spośród dużych sieci z bankami żywności współpracuje jedynie Tesco, Selgros i Makro.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://manager.nf.pl/tylko-w-tym-roku-handlowcy-wyrzucili-500-tys-ton-jedzenia,,49678,64

Udostępnij

Budowa Gazociągu Południowego odbywa się zgodnie z planem

Gospodarka Aleksiej Ulukajew gaz gazociąg gazociąg północny gazociąg południowy Gazprom rosja

oświadczył dziś Zarząd Gazpromu. Jak wczoraj pisaliśmy, rosyjski minister rozwoju gospodarczego Aleksiej Ulukajew powiedział w wywiadzie dla agencji Ria Novosti, że Rosja nie będzie budować Gazociągu Południowego, jeśli Europa go nie chce.
Gazprom informuje, że trwają prace na odcinku rurociągu przebiegającym przez Morze Czarne, a w przyszłym roku rozpocznie się budowa odcinka, przebiegającego przez terytorium Węgier. W 2018 roku, przypomina zarząd koncernu, Gazociąg Południowy osiągnie pełną moc wynoszącą 63 mld metrów sześciennych rocznie, czyli około jednej trzeciej europejskiego zapotrzebowania.
Gazprom nie wyjaśnił, którędy przebiegać będzie połączenie części gazociągu biegnącego przez Węgry z odcinkiem pokonującym Morze Czarne, skoro Bułgaria, przez której terytorium miał przebiegać ten odcinek, zawiesiła udział w przedsięwzięciu.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://polish.ruvr.ru/2014_11_26/Alternatywy-dla-Gazociagu-Poludniowego-nie-ma-9257/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://polish.ruvr.ru/2014_11_26/Alternatywy-dla-Gazociagu-Poludniowego-nie-ma-9257/