Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Jogurt może chronić przed cukrzycą typu 2.

Nauka i Technologie

Harwardzka Szkoła Zdrowia Publicznego powiązała wysokie spożycie jogurtu z mniejszym ryzykiem zachorowania na cukrzycę. Odkrycie jest wynikiem wieloletnich badań śledzących zdrowie i tryb życia amerykańskiego personelu medycznego. Rozpoczęto je jeszcze w 1976 roku, początkowo objęto nimi ponad 50 tys. mężczyzn (lekarzy różnych specjalizacji i osób związanych w różny sposób ze służbą zdrowia), do których w kolejnych turach dołączyło przez lata ponad 230 tys. pielęgniarek.

Monitorowanie zdrowia uczestników badania połączone z badaniem ich trybu życia pozwoliło na odkrycie, że o ile ogólne spożycie nabiału nie ma wpływu na rozwój cukrzycy, to konkretne produkty mogą mieć wpływ na ryzyko zachorowania.

Po uwzględnieniu różnych innych czynników, jak wiek czy przewlekłe choroby, okazało się, że duże spożycie jogurtu wiąże się z mniejszym ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2., a jedzenie 28-gramowej porcji jogurtu dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę o 18 proc. Wyjaśnienie mechanizmu, stojącego za zaobserwowaną korelacją wymaga przeprowadzenie dalszych badań.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://kopalniawiedzy.pl/jogurt-nabial-cukrzyca-typu-2-ryzyko-spozycie-konsumpcja-Mu-Chen,21464

Udostępnij

Eksperymentalna ścieżka rowerowa produkuje prąd

Nauka i Technologie Cena energii Ekologia energia Energia słoneczna Fotowoltaika holandia Panele słoneczne Produkcja energii rowery Ścieżka rowerowa

70-metrowy odcinek ścieżki rowerowej w Holandii został pokryty panelami słonecznymi. Inwestycja, zrealizowana w mieście Krommenie odległym od Amsterdamu o około 25 kilometrów, kosztowała 3,7 mln dolarów. Zbudowano ją w ramach eksperymentu, pozwalającego przetestować to rozwiązanie przed zastosowaniem go na szerszą skalę.

Panele słoneczne zostały pokryte zabezpieczającą je, przezroczysta warstwą. W porównaniu z panelami umieszczonymi na dachach domów są mniej wydajne (różnica sięga 30 proc.), jednak nadrabiają to dostępnością. Powierzchnia dróg – nie tylko rowerowych – jest w Holandii większa od powierzchni wszystkich dachów, co otwiera nowe możliwości produkcji czystej energii.

Jak szacuje Deutsche Bank, już w 2015 roku cena tej energii w Stanach zjednoczonych zrówna się z ceną energii produkowanej z konwencjonalnych źródeł. Na początku lat 70. 1 kWh energii słonecznej kosztowała około 75 dolarów. W 2002 roku cena spadła poniżej jednego dolara, a w ciągu najbliższego roku, dzięki tanim panelom sprowadzanym z Chin, ma spaść do 42 centów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/panele-sloneczne-na-sciezce-rowerowej-newsweek-pl,artykuly,352488,1.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://nauka.newsweek.pl/panele-sloneczne-na-sciezce-rowerowej-newsweek-pl,artykuly,352488,1.html