Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Ponad 40 proc. Polaków na bieżąco wydaje całe zarobki

Finanse

choć aż 80 proc. uważa, że warto oszczędzać. Systematycznie odkłada jakąś kwotę każdego miesiąca 2 proc. Polaków, w miarę regularnie stara się zaoszczędzić jakieś sumy 16 proc., a 34 proc. udaje się czasem zaoszczędzić jakąś kwotę, a 42 proc. wydaje całe zarobki. 43 proc. odkłada pieniądze na nieprzewidziane wydatki, bez jasno sprecyzowanego celu. Na konkretne cele oszczędza 37 proc.
Prawie 70 proc. badanych deklaruje, że byłoby w stanie odkładać 100 zł każdego miesiąca, dla 52 proc. byłoby w stanie odkładać 200 zł, 21 proc. 500 zł, 7 proc. 1 tys. zł, a 4 proc. ponad 1 tys. zł.
Za najlepszą formę oszczędzania od 42 do 52 proc. Polaków – zależnie od celu oszczędzania – uważa długoterminową lokatą w banku. Fundusze inwestycyjne wybiera od 14 do 16 proc. a obligacje skarbu państwa od 12 do 15 proc.
48 proc. Polaków uważa, że łatwiej jest zaciągnąć kredyt niż systematycznie oszczędzać. Przeciwnego zdania jest 24 proc.
Związek Banków Polskich zamieszcza raport z badania „Oszczędzanie długoterminowe – opinie, postawy i oczekiwania polskiego społeczeństwa” wykonanego przez TNS Polska w dniach 17-22 października 2014 r. na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 1000 respondentów w wieku powyżej 15 lat.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://zbp.pl/dla-prasy/informacje-prasowe/polacy-nie-sa-gotowi-do-regularnego-oszczedzania-wnioski-z-badania

Udostępnij

Komisja Europejska blokuje wypłatę dotacji dla Polski

Finanse dotacje KE Komisja Europejska programy operacyjne UE Unia Europejska

KE nie zatwierdziła dotąd żadnego polskiego programu operacyjnego, choć według zapowiedzi miało to nastąpić najpóźniej w lipcu. Kwota przyznana Polsce przez Unię Europejską na lata 2014 – 2020 wynosi 77 mld euro. Zasilić one mają 21 polskich programów operacyjnych, według których finansowanie obejmie głównie samorządy i przedsiębiorstwa. Największe kwoty przeznaczone są na infrastrukturę, która ma z kolei przyspieszyć rozwój gospodarczy Polski dzięki polepszeniu warunków prowadzenia biznesu.
Programy operacyjne wysłane zostały do Brukseli w kwietniu, ale do października nikt się nimi tam nie zajął. Tymczasem mijają terminy wydawania ustalone w unijnym harmonogramie. Minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak zapewnia, że rząd dotrzymał wszystkich terminów uzgodnionych z Komisją Europejską.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.onet.pl/bruksela-opoznia-miliardy-dla-polski,18490,5665012,1,prasa-detal

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.onet.pl/bruksela-opoznia-miliardy-dla-polski,18490,5665012,1,prasa-detal