Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Żołnierze USA zostaną w krajach bałtyckich w 2015 roku

Europa

A możliwe, że nawet dłużej, jeśli będzie utrzymywać się napięcie w stosunkach z Rosją. Takie zapewnienia przekazał w Wilnie dowódca wojsk amerykańskich w Europie generał Frederick Hodges. Poinformował o nowych planach rotacji oddziałów wojsk USA na przyszły rok w Polsce, Estonii, na Litwie i Łotwie. W związku z aneksją Krymu przez Rosję Stany Zjednoczone przysłały w tym roku do państw bałtyckich i Polski około 600 dodatkowych żołnierzy. Amerykański dowódca przypomniał też na spotkaniu o potrzebie konsolidacji wszystkich członków Sojuszu Północnoatlantyckiego, aby Rosja nie była w stanie zastraszać sąsiadów.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.pl/1,75478,17017315,Zolnierze_USA_pozostana_w_Polsce_i_krajach_baltyckich.html

Udostępnij

Wypadek polskiego autokaru w Niemczech

Europa autostrada hospitalizacja Niemcy polski autokar ranni sindbad wypadek zamknięta droga

11 osób zostało ciężko rannych, a jedna bardzo ciężko. Polski autokar wracając do kraju wypadł z trasy, zjechał w prawo i spadł ze skarpy. Do wypadku doszło około godziny 5 w okolicach Niederlehme w Brandenburgii. Był to autokar firmy turystycznej Sindbad. W momencie wypadku znajdowało się w nim 66 osób, w tym dwóch kierowców i pilot – takie dane podaje niemiecka policja. Pracownikom nic się nie stało, a jedenastu rannych sanitariusze przetransportowali do szpitali helikopterem. Reszta osób została uwolniona z pojazdu. Wszyscy oni oczekiwali w Koenigs Wusterhausen na przyjazd zastępczego autokaru. Przyczyny wypadku już bada niemiecka policja. Autostrada na odcinku Niederlehme a Spreeau została zamknięta.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://news.money.pl/artykul/wypadek-polskiego-autokaru-11-osob-rannych,105,0,1663849.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://news.money.pl/artykul/wypadek-polskiego-autokaru-11-osob-rannych,105,0,1663849.html