Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Gospodarka Rosji bliższa kryzysu niż to się wydaje

Gospodarka

prezydentowi Putinowi, twierdzi w dzisiejszym wydaniu tygodnik „The Economist” niezależny politycznie tygodnik brytyjski wydawany od 1843 r. w Londynie. Rosja jako eksporter ropy cierpi z powodu spadku cen tego surowca. Ropa pół roku temu kosztowała sto dziesięć dolarów za baryłkę, dziś już tylko osiemdziesiąt. Według zgodnej opinii amerykańskich ekspertów w długim terminie jej ceny nie wzrosną. Rubel stracił prawie jedną czwartą wartości w ciągu trzech miesięcy. Rosyjskiemu biznesowi szkodzą też zachodnie sankcje. Poza tym rosyjskie firmy mają znaczne długi. Nawet 370 mld dolarów rezerw zgromadzonych przez Moskwę, uważa komentator „The Economist”, nie zrekompensuje strat wywołanych tymi czynnikami.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/837128,the-economist-gospodarka-rosji-blizsza-kryzysu.html

Udostępnij

Nowe zasady gospodarczej współpracy Rosji i Europy

Gospodarka Eurazjatycka Unia Gospodarcza rosja Stany Zjednoczone strefa wolnego handlu UE Unia Europejska USA współpraca gospodarcza

zapowiedział minister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Ławrow w oświadczeniu wygłoszonym na posiedzeniu Rady do spraw polityki zagranicznej i obrony przytoczonym przez agencję ITAR-TASS. Dotąd UE narzucała Rosji warunki, teraz trzeba będzie budować kontakty między dwoma przestrzeniami gospodarczymi: Unią Europejską i Euroazjatycką Unią Gospodarczą. Moskwa, zadeklarował, gotowa jest do rozmów w sprawie wolnego handlu między nimi.
Gospodarcza izolacji Rosji – do której dążą Stany Zjednoczone – jest jego zdaniem niemożliwa, sankcje przynoszą straty rosyjskiej gospodarce, ale kosztem strat ponoszonych przez gospodarki krajów, które je wprowadziły. Istnieje rozbieżność między ambicjami Ameryki a możliwościami.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Lawrow-nie-ma-powrotu-do-dawnej-wspolpracy-z-Europa-3241846.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Lawrow-nie-ma-powrotu-do-dawnej-wspolpracy-z-Europa-3241846.html