Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Największe w historii cybermanewry NATO

Świat

odbyły się w tym tygodniu. Wzięło w nich udział ponad 670 żołnierzy i cywilów z 80 organizacji i instytucji w 28 krajach, poinformował dziś brytyjski dziennik „Financial Times”.
NATO poinformowało o ćwiczeniach dopiero po ich rozpoczęciu – a nie jak to jest w zwyczaju przed manewrami – bo obawiało się „rzeczywistego ataku na symulowany atak”. Celem manewrów było „przetestowanie możliwości reagowania na zagrożenia w obecnym środowisku”, oznajmił dowódca amerykańskiej marynarki wojennej Robert Hoar. – Cyberataki mogą być równie niebezpieczne co ataki konwencjonalne. Mogą wyłączyć ważną infrastrukturę i mogą mieć wielki wpływ na nasze działania – mówił szef NATO Jens Stoltenberg podczas niedawnej wizyty w Tallinie.
Kluczowe natowskie sieci – pisze brytyjski dziennik powołując się na źródła NATO – dziennie narażone są na ponad 200 milionów podejrzanych zdarzeń. Prawie wszystkie to spam mailowy, ale co najmniej 100 wymaga dalszych badań, a ok. 30 okazuje się wysoce wyrafinowanymi próbami cyberszpiegowskimi.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/financial-times-nato-przeprowadzilo-wielkie-manewry-cybernetyczne/lr4sk

Udostępnij

Turcja: tragiczna sytuacja syryjskich uchodźców

Świat AI amnesty-international obozy dla uchodźców pomoc Syria turcja ubóstwo uchodźcy wojna w Syrii

Kilkaset tysięcy syryjskich uchodźców w Turcji żyje w nędzy i jest bezbronnych wobec nadużyć. Amnesty International ostrzegła w czwartek, że polityka otwartych drzwi zaczęła wykazywać swoje ograniczenia. Od marca 2011 roku granicę przekroczyło 1,6 mln Syryjczyków, a miejsce w obozach znalazło tylko 220 tys. Reszta próbuje ułożyć sobie życie w różnych miastach kraju. AI wykazała, że sytuacja materialna niektórych z nich jest tak tragiczna, że rozważają powrót do Syrii, choć w ich kraju toczy się wojna. Turecki rząd poinformował, że na pomoc dla uchodźców wydał już ponad 4 mld dolarów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3654918,turcja-nedza-tortury-zabojstwa-na-granicy-dramatyczna-sytuacja-uchodzcow-z-syrii,id,t.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3654918,turcja-nedza-tortury-zabojstwa-na-granicy-dramatyczna-sytuacja-uchodzcow-z-syrii,id,t.html