Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Polska nie dostanie rekompensat za embargo na mleko

Gospodarka

Komisja Europejska przyznała odszkodowania za straty w przemyśle mleczarskim spowodowane rosyjskim embargiem krajom bałtyckim i negocjuje tę kwestię z Finlandią. Polscy producenci nie dostaną rekompensat, choć do Brukseli wysłane zostały wnioski o ich przyznanie.
Rekompensaty dla Litwy, Łotwy i Estonii wyniosą 28 mln euro. Mleczarstwo w tych krajach najwięcej straciło w wyniku rosyjskiego embarga, uzasadniał decyzję o przyznaniu rekompensat komisarz do spraw rolnictwa Phil Hogan. Dodał, że znaczny spadek cen mleka w Finlandii skłania KE do rekompensowania strat fińskiemu mleczarstwu. Straty w Polsce są duże, ale – jak dowiedziało się Polskie Radio – mniejsze od fińskich czy poniesionych przez kraje bałtyckie. Nieoficjalnie brukselscy urzędnicy wyjaśniają że odmowa przyznania rekompensat jest karą za zawyżenie danych we wnioskach o rekompensaty dla producentów owoców i warzyw wysłanych przez Ministerstwo Rolnictwa. O sfałszowaniu danych przez polskie Ministerstwo Rolnictwa i odmowie za to wypłaty I transzy rekompensat dla producentów warzyw i owoców pisaliśmy 30 września.

W ubiegłym roku Polski eksport produktów mleczarskich wart był 1,6 mld euro; do Rosji sprzedane zostało 10 proc. Według rosyjskiej służby celnej, import produktów mleczarskich z Polski wart był 193 mln dolarów. Oprócz serów – które stanowią 70 proc. eksportu – do Rosji polscy producenci sprzedają mleko, masło, śmietanę i jogurty, twarożki oraz kefiry.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.pb.pl/3810543,12084,branza-mleczarska-na-rosyjskim-embargu-najwiecej-straca-producenci-serow

Udostępnij

Wejście do strefy euro przyspieszy wzrost gospodarczy

Gospodarka Ekonomiczne wyzwania integracji Polski ze strefą euro euro narodowy bank polski raport strefa euro

Polski i zwiększy zamożność Polaków, twierdzą eksperci Narodowego Banu Polskiego w raporcie „Ekonomiczne wyzwania integracji Polski ze strefą euro”. Według raportu sukces będzie jednak zależał od przeprowadzenia strukturalnych reform gospodarki oraz od integracji strefy euro. Jak piszą eksperci, konieczne będzie wzmocnienie fundamentów polskiej gospodarki, tylko wtedy szanse przyspieszenia wzrostu zostaną wykorzystane, a gospodarka uniknie zachwiania stabilności.
Eksperci opierali się głównie na doświadczeniach krajów, które weszły do strefy euro w ciągu ostatnich piętnastu lat. Raport NBP nie uwzględnia problemów geopolitycznych ani prawnych związanych z przystąpieniem Polski do strefy euro, jako nie wchodzących w kompetencje banku centralnego.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-Polska-w-strefie-euro-szansa-ktora-trzeba-umiec-wykorzystac-7224501.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-Polska-w-strefie-euro-szansa-ktora-trzeba-umiec-wykorzystac-7224501.html