Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Przedsiębiorstwa w Polsce płacą mniej niż mogłyby

Gospodarka

Wydajność pracy od 2000 roku wzrosła w Polsce o 108 proc., pensje nominalnie natomiast o 80 proc. Jeśli uwzględnić zmianę struktury gospodarki, przede wszystkim rosnącą role usług, wzrost płac wynosi zaledwie połowę wzrostu wydajności. W rezultacie Polska znajduje się na samym końcu tabeli wysokości średniego wynagrodzenia i płacy minimalnej w Unii Europejskiej. Więcej od Polaków zarabiają Czesi, Węgrzy, Estończycy czy Chorwaci.
Fakt, że Polacy są jedną z najtańszych sił roboczych w Europie wynika z bezrobocia; pracodawcy nie muszą podnosić płac, a pracownicy obawiają się żądać podwyżek. W rezultacie korzyści ze wzrostu wydajności pracy czerpią głównie przedsiębiorcy.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/polacy-coraz-tansza-sila-robocza-firmy-nie-chca-dawac-podwyzek_a18807

Udostępnij

182 tys. zezwoleń na pracę w Polsce dostali Ukraińcy

Gospodarka emigracja polska praca praca tymczasowa ukraina

w pierwszej połowie tego roku, dwukrotnie więcej niż w roku 2013. W rezultacie do Polski przyjeżdża za pracą więcej cudzoziemców niż wyjeżdżą z kraju Polaków w jej poszukiwaniu, po raz pierwszy od wielu lat. O „polskiej ziemi obiecanej dla Ukraińców pisze dziennik „Rzeczpospolita”.
W ubiegłym roku o prawo do podjęcia sezonowej pracy wystąpiło 217 tys. ukraińskich obywateli. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy wnioski złożyło 137 tys. osób, które liczyły na sezonowe zatrudnienie w rolnictwie.
Dokument, o który występują Ukraińcy zezwala na półroczną pracę, ale dla wielu to początek drogi do znalezienia stałej pracy i osiedlenia się. O pozwolenie na stały pobyt prosiło od początku roku około 30 tys. Ukraińców.
Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego poziom życia na Ukrainie jest trzykrotnie niższy, niż w Polsce. Ukraińska Hrywna straciła połowę wartości od początku roku, praca w Polsce jest dla Ukraińców coraz atrakcyjniejsza. W tydzień mogą zarobić tyle, ile u siebie zarobiliby w ciągu miesiąca.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rp.pl/artykul/1157697.html?print=tak&p=0

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.rp.pl/artykul/1157697.html?print=tak&p=0