Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Polacy kupują coraz mniej papierosów

Finanse

bo wraz ze wzrostem akcyzy rośnie szara strefa. Z powodu wzrostu akcyzy cena paczki papierosów premium wzrosła o 129 proc. w ciągu ostatnich 10 lat, cena paczki średniej klasy – o 163 proc., a cena paczki papierosów tanich o 215 proc. Tanie papierosy tworzą 58 proc. polskiego rynku.
W 2013 r. sprzedaż papierosów spadła o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2012. W rezultacie mimo wzrostu akcyzy wpływy z niej spadły z 18,6 do 18,2 mld zł. W tym roku akcyza również wzrosła, firmy tytoniarskie notują spadek sprzedaży i spodziewają, że do końca roku wyniesie on około 10 proc.
Paczka papierosów kosztowała w Polsce w grudniu 2013 roku 2,80 euro. W Hiszpanii – 4,30 euro, w Niemczech – 5 euro, we Francji – 6,50 euro, w Wielkiej Brytanii – 8,15 euro, a w Irlandii – 8,92 euro, w Norwegii 11,66 euro. W porównaniu z zarobkami w Polsce papierosy jednak są za drogie.
Rezultatem, wzrostu akcyzy i cen nie jest rzucanie palenia, ale przechodzenie do szarej strefy, która zajmuje dziś 25 proc. rynku. Rośnie przemyt papierosów, niekoncesjonowana produkcja na małą wielką skalę, sprzedaż nieopodatkowanego tytoniu.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16971768,Drastycznie_spada_sprzedaz_legalnych_papierosow.html#ixzz3JDDW2oQI

Udostępnij

Unia Europejska odbierze 77 mln euro polskim rolnikom

Finanse dotacje unijne grupy producenckie Komisja Europejska ministerstwo rolnictwa UE Unia Europejska

bo Komisja Europejska ma zastrzeżenia do 25 proc. funduszy wypłaconych grupom producenckim, głownie sadownikom, w 2013 roku. Polska dostała największe w UE dotacje, razem 300 mln euro. Warunkiem otrzymania dotacji było przedstawienie przez grupę producentów biznesplanu i realizowanie go. Kontrolerzy Komisji Europejskiej stwierdzili, że w Polsce powstawały grupy sadowników, które przedstawiły biznesplany i wzięły dotację, ale następnie nie realizowały tego, do czego się zobowiązały, przy bierności Ministerstwa Rolnictwa, które ani nie weryfikowało zgłoszeń po dotacje, ani nie kontrolowało realizacji zobowiązań. Takie fałszywe grupy wzięły 77 mln euro dotacji. Komisja Europejska zażądała kontroli grup producenckich i zwrot nienależnych ale wypłaconych funduszy.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/rolnicy-maja-klopot-z-unia-moga-stracic-miliony-euro_a18756

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.biztok.pl/biznes/rolnicy-maja-klopot-z-unia-moga-stracic-miliony-euro_a18756