Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Zamiast 13 składów Penodlino jeździć będzie 9

Gospodarka

bo producent nie dostarczył pociągów w terminie. Z Warszawy do Gdyni w grudniu jeździć będzie o pięć Pendolino mniej, niż przewiduje rozkład jazdy; z Warszawy do Krakowa jeździć będą dwa składy mniej, a z Warszawy do Katowic – trzy składy. Liczba pociągów na szlaku z Warszawy do Wrocławia nie ulegnie zmianie. Tam, gdzie zabraknie Pendolino, pojadą składy Express InterCity. W styczniu kolejne pociągi mają być oddawane do eksploatacji.
Sprzedaż biletów na Pendolino w kasach na dworcach rozpocznie się nadchodzącej nocy o godzinie 1, w Internecie i w biletomatach o godzinie 5 rano, Bilety będą kosztować od 49 do 150 zł, zależnie od wyprzedzenia w ich kupowaniu, im wcześniej, tym taniej. Na trasie Trójmiasto – Kraków/Katowice kosztować będą od 49 do 189 zł.
PKP Intercity kupiło pociągi Pendolino od spółki Alstom w maju 2011 r. Producent nie dostarczył jednak w terminie pociągów z homologacją. Kwestię odszkodowań ma rozstrzygnąć Sąd Arbitrażowy.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvp.info/17657140/mniej-pendolino-na-polskich-torach-opoznione-dostawy-producenta

Udostępnij

Lubelskie kopalnie przeciw ministerstwu środowiska

Gospodarka bogdanka koncesje górnicze kopalnie węgla ministerstwo środowiska sąd administracyjny

Lubelski Węgiel Bogdanka zaskarży do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie decyzję Ministerstwa Środowiska o odmowie wydania koncesji na wydobycie węgla w obszarach sąsiadujących z kopalnią. O koncesję na tych obszarach stara się również australijska spółka, która przeprowadziła tam badania geologiczne. Pierwszą decyzję odmowną ministerstwo wydało we wrześniu, Bogdanka odwołała się i 12 października otrzymała ponowną odmowę.
Kopalnie Bogdanki dostarczają około 25 proc. węgla do polskich elektrowni, a cale przedsiębiorstwo jest dochodowe, w odróżnieniu od górnośląskich koncernów. Obecne zasoby węgla zapewniają wydobycie do 2034 roku, ale zarząd chce przedłużyć ten okres o kolejne dwadzieścia lat. Sporne obszary nie są jedynymi, na których Bogdanka chce otwierać nowe kopalnie.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: https://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20141114/LECZNA/141119793

Samochód skończył żywot? Co zrobić?

Oferty akcesoria samochodowe auto samochód

Tak to już bywa, że pewnego dnia po latach wiernej służby Twój ukochany samochód omawia posłuszeństwa.

Wizyta u mechanika zdradza wszystko- za koszta naprawy przyjdzie Ci słono zapłacić, a to przecież nie jedyny wydatek w tym miesiącu. Żadne narzędzia samochodowe już nie pomogą, choć tutaj można porównać oferty. W jeszcze gorszej opcji samochód do niczego już się nie nadaje i jedyne co z niego wyciągniesz to zysk ze złomowania. A trzeba przecież jakoś dojechać do pracy i odwieść dzieciaki do szkoły. Czujesz nóż na gardle, a decyzja musi być podjęta jak najszybciej. Skąd więc wziąć pieniądze?

Rozwiązaniem może być pożyczka na samochód. Może i Ty skorzystasz z takiego wyjścia? Przejrzyj oferty banków i wybierz i ta najkorzystniejszą dla siebie pożyczkę. Na samochód warto wydać pieniądze, ponieważ oszczędzanie na częściach i wykonaniu może obrócić się przeciwko nam. Pożyczka na samochód w zaufanym banku nie musi wiązać się z ryzykiem a regularne spłaty to podstawa dobrej relacji z bankiem.

Pracownicy banku to doświadczeni życiowo ludzie i doskonale wiedzą, że w naszym życiu zdarzają się takie nieoczekiwane wypadki. Bez wydawania sądów udzielą Ci pożyczki na samochód i będą trzymać kciuki za pozytywne rozwiązanie Twojego problemu.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: https://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20141114/LECZNA/141119793