Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Projekt Tango – tablet świadomy swojego otoczenia

Nauka i Technologie

Po wielomiesięcznych, enigmatycznych zapowiedziach Google ujawnił urządzenie zbudowane w ramach Projektu Tango. W serwisie internetowym firmy pojawiła się zapowiedź sprzedaży tabletu, który – dzięki zespołowi różnych czujników – będzie świadomy otoczenia, w jakim się znajduje.

W praktyce oznacza to, że wystarczy krótka przechadzka z urządzeniem w ręce, by tablet samodzielnie stworzył trójwymiarową mapę pomieszczenia i znajdujących się w nim obiektów. Tablet – podobnie jak m.in. okulary Google Glass – będzie początkowo sprzedawany w wersji deweloperskiej, czyli przeznaczonej nie dla zwykłych klientów, ale m.in. dla twórców oprogramowania.

Zgodnie z ujawnioną specyfikacją, tablet Google Tango będzie wyposażony w układ Nvidia Tegra K1, 4 GB RAM-u i 128 GB pamięci wewnętrznej. Będzie miał również kamerę śledzącą ruch, czujniki głębi oraz moduły łączności Wi-Fi i NFC.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://giznet.pl/tablet-tango-juz-w-google-play-ale-na-razie-nie-mozna-go-kupic/

Udostępnij

Globalne ocieplenie sprawia, że uderza więcej piorunów

Nauka i Technologie Anomalie Atmosfera Błyskawice Globalne ocieplenie Pioruny Pogoda zmiany klimatyczne

Każdy stopień globalnego ocieplenia to 12 proc. piorunów więcej. Ostrzeżenie dotyczące kolejnego następstwa zmian klimatycznych pojawiło się wczoraj w opublikowanym przez „Science” artykule amerykańskiego naukowca, Davida Rompsa z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley.

David Romps przeanalizował dane zebrane dzięki Narodowej Sieci Wykrywania Błyskawic, rejestrującej wyładowania chmura – ziemia, do których dochodzi na terenie Stanów Zjednoczonych. Zebrane informacje, w połączeniu z danymi meteorologicznymi pozwoliły sprawdzić częstotliwość uderzeń piorunów i powiązać je z wahaniami temperatur.

Początkowo pioruny w ogóle nie były tematem zainteresowań Davida Rompsa, który analizował dane pogodowe pod kątem występowania innych zjawisk zachodzących w atmosferze. Przypadkowe odkrycie zależności potwierdza prognozy, które sformułował jeszcze w 1994 Colin Cena, badacz atmosfery z Uniwersytetu w Tel Awiwie.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://krolowa-superstar.blog.pl/2014/11/14/globalne-ocieplenie-sprawi-ze-pioruny-beda-uderzac-czesciej/

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://krolowa-superstar.blog.pl/2014/11/14/globalne-ocieplenie-sprawi-ze-pioruny-beda-uderzac-czesciej/