Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Osiem kobiet zmarło po masowej sterylizacji w Indiach

Świat

Zabieg wykonali lekarze  w sobotę na polecenie władz stanu Chattisgarh. Odbył się on w ramach programu planowania rodziny. Niestety wiele kobiet doznało powikłań, spadło im ciśnienie, wiele z nich wymiotowało. Od wykonania zabiegu zmarło już osiem kobiet, a 64 trafiły do szpitala. 24 z nich jest w stanie ciężkim. Rząd Chattisgarh wszczął dochodzenie w tej sprawie, a mieszkańcy Bilaspur wyszli na ulice. Żądają ukarania lekarzy.

Podobne zabiegi wykonywane są regularnie w Indiach w ramach krajowego programu planowania rodziny. Kobiety, które zdecydują się na sterylizację otrzymują około 20 euro. W niektórych miastach lokalne władze oferują nawet samochody lub sprzęt AGD. Niestety częste są przypadki zmuszania kobiet do sterylizacji, a także wykonywania jej w bardzo złych warunkach.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/osiem-kobiet-zmarlo-po-masowej-sterylizacji-mieszkancy-zadaja-ukarania-lekarzy,487266,s.html

Udostępnij

Rozmowy z Iranem o atomie nie przynoszą postępów

Świat atom bomba atomowa Catherine Ashton Iran john kerry Mohammad Dżawad Zarif negocjacje atomowe UE USA

Po kilku godzinach rozmów w ciągu dwóch dni przedstawiciele Iranu, USA i UE nie osiągnęli postępu. Anonimowy informator agencji Reutera przekazał, że wciąż utrzymują się różnice między stanowiskami stron i rozbieżności w pewnych kwestiach. Negocjacje zakończyły się w poniedziałek wieczorem. Uczestniczyli w nich amerykański sekretarz stanu John Kerry oraz szef irańskiej dyplomacji Mohammad Dżawad Zarif. Spotkanie prowadziła szefowa unijnej dyplomacji Catherine Ashton. Pierwszy termin osiągnięcia porozumienia wyznaczony był na 20 lipca tego roku. Negocjacje prowadzone od 2013 roku nie przyniosły jednak oczekiwanych rezultatów i termin przesunięto na 24 listopada.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/twarde-rozmowy-z-iranem-o-atomie-bez-znaczacych-postepow,487206.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/twarde-rozmowy-z-iranem-o-atomie-bez-znaczacych-postepow,487206.html