Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Do Afganistanu pojedzie 150 polskich żołnierzy

Polska

Wniosek o użycie armii w misji „Resolute Support” skierował szef Ministerstwa Obrony Narodowej Tomasz Siemoniak na najbliższe posiedzenie Rady Ministrów. Operacja wojskowa na terenie Afganistanu miałaby się rozpocząć od 2015 roku. Tym razem misja będzie miała charakter szkoleniowy. Już na początku października gen. bryg. Grzegorz Duda informował, że MON chce uczestniczyć w misji organizowanej przez NATO. Polskie Ministerstwo Obrony poinformowało, że koszt misji wyniesie około 32 mln zł. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku MON przez Radę Ministrów, trafi on już tylko do zatwierdzenia przez Bronisława Komorowskiego. Transport żołnierzy do Afganistanu ma się rozpocząć w najbliższym czasie.

Decyzja o zorganizowaniu natowskiej misji szkoleniowej w Afganistanie pod nazwą „Resolute Support” zapadła na szczycie Sojuszu w Chicago w 2012 roku.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://www.wprost.pl/ar/479140/150-polskich-zolnierzy-pojedzie-na-kolejna-misje-do-Afganistanu/

Udostępnij

Poszukiwacze ORP Orzeł badają archiwa

Polska marynarka wojenna okręt podwodny orp orzeł poszukiwania Santi Odnaleźć Orła

Organizatorzy ekspedycji „Santi Odnaleźć Orła” planują jeszcze w tym miesiącu wytypować miejsca do przeszukania. Poszukiwania na morskim dnie odbywać się będą wiosną przyszłego roku.
ORP Orzeł w maju 1940 roku nie wrócił z patrolu na Morzu Północnym. Nie wiadomo, co się z nim stało. Badacze sformułowali dziewięć hipotez dotyczących jego zatonięcia.
Ubiegłoroczne poszukiwania wraku okrętu poprzedzone badaniami polskich i brytyjskich archiwów nie przyniosły rezultatu. W ciągu tygodnia przeszukiwania sonarem morskiego dna ekspedycja zlokalizowała szereg wraków innych statków i okrętów na dnie Morza Północnego.
W 2013 roku poszukiwania prowadził okręt ratowniczy polskiej floty ORP Lech. Odnalazł wrak na dnie Morza Północnego, który okazał się jednak jednostką brytyjską. Wedlug najnowszych danych ORP Orzeł mógł zostać zatopiony 3 czerwca 1940 roku. Brytyjski samolot patrolowy Lockheed Huston zrzucił tego dnia bomby głębinowe na niezidentyfikowany okręt podwodny w pobliżu miejsca, które miała patrolować polska jednostka.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/coraz-blizej-znalezienia-orp-orzel-kolejny-etap-poszukiwan,486093,s.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/coraz-blizej-znalezienia-orp-orzel-kolejny-etap-poszukiwan,486093,s.html