Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Niemcy: trwa czterodniowy strajk maszynistów kolejowych

Gospodarka

Maszyniści pociągów towarowych strajkują od wczorajszego wieczoru, a maszyniści pasażerskich od 2 w nocy. Związek zawodowy maszynistów (GDL), który zorganizował strajk żąda podwyżki płac o 5 proc. i skrócenia tygodnia pracy o dwie godziny. GDL zrzesza wprawdzie 20 tysięcy osób spośród 200 tysięcy pracujących w państwowym Deutsche Bahn (DB), ale  chce także uznania go za reprezentanta konduktorów, personelu kolejowej gastronomii oraz dyspozytorów.
Pociągi jeżdżą według awaryjnego rozkładu jazdy, władze DB liczą na realizację 30 proc. połączeń dalekobieżnych i od 20 do 60 proc. połączeń lokalnych. Strajk ma się skończyć w poniedziałek o godzinie 4 rano.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.onet.pl/swiat/niemcy-maszynisci-pociagow-pasazerskich-juz-strajkuja/g66v2

Udostępnij

Rosja bez wołowych kiełbas, pieczeni i gulaszu z UE

Gospodarka embargo Rossielhoznadzor sankcje wołowina

Zakaz wwożenia tych produktów ogłosiła wczoraj Federalna Agencja Nadzoru Weterynaryjnego i Fitosanitarnego Rossielhoznadzor. Według oficjalnego uzasadnienia przyczyną zakazu jest wykrycie laseczek wąglika w wędlinach sprzedawanych w Niemczech. Rosyjscy inspektorzy sanitarni twierdzą też, że zarażenie bydła wąglikiem stwierdzone zostało we wrześniu w Polsce i na Słowacji.
Rossielhoznadzor nałożył embargo na wieprzowinę, część produktów wołowych, a także: warzywa, owoce, nasiona, orzechy, ryby, nabiał i inne produkty spożywcze z UE po wprowadzeniu przez zachód sankcji za aneksję Krymu i wojskową ingerencję na wschodniej Ukrainie. Wtedy również rosyjskie służby sanitarne twierdziły, że przyczyną embarga jest zakażenie tych wyrobów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/833534,rosja-zakazuje-importu-unijnych-kielbas-powod-bakterie-waglika.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Forsal+%28Forsal.pl%29

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/833534,rosja-zakazuje-importu-unijnych-kielbas-powod-bakterie-waglika.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Forsal+%28Forsal.pl%29